پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

توسعه خدمات و برنامه‌ريزي شهري نيازمند منابع درآمد پايدار است

کد خبر: 156744 تاریخ انتشار: 1400/07/24
نمایش: 2348
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شهرداري يک سازمان محلي، مردمي و خودکفا محسوب مي‌شود، گفت: توسعه خدمات و برنامه‌ريزي شهري نيازمند منابع درآمد پايدار است، شهرداري براي ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بايد بتواند درآمدزايي کند و اين درآمدها را براي امورات شهري هزينه کند.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، اقبال عباسي در ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهرکرد و محمدتقي جاپلقي- شهردار جديد شهرکرد با اشاره به نقش شهرداري به عنوان ارگان اصلي مديريت شهري، اظهار کرد: شهردار براي بحث مديريت شهري بايد با اعضاي شوراي شهر و دستگاه‌هاي اجرايي رابطه تنگاتنگي داشته باشد، اگر اين امر به‌درستي در دستور کار قرار نگيرد، قطعا در مديريت شهر با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به قوانين شهرداري‌ها، گفت: ۶۰ درصد از بودجه شهرداري‌ها صرف هزينه‌هاي عمراني و ۴۰ درصد نيز بايد صرف هزينه‌هاي جاري شود، قطعا اگر شهرداري اين تقسيم‌بندي را رعايت نکند، شهردار منضبطي نخواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه عموما مردم از وظايف و قوانين موجود در شهرداري‌ها بي‌اطلاع هستند، يادآور شد: همين مسئله موجب مي‌شود مردم انتظاراتي فراتر از وظايف از مجموعه شهرداري داشته باشند، بنابراين نياز است شهردار وظايف کاري مجموعه خود را براي مردم تبيين کند تا مردم نيز براي اداره شهر ، شهردار را ياري کنند.

عباسي با بيان اينکه شهرداري يک مجموعه محلي، مردمي و خودکفا محسوب مي‌شود، عنوان کرد: شهرداري‌ها حدود ۱۰۰ منبع براي درآمدزايي دارند، شهرداري براي اينکه بتواند در شهر خدمات ارائه دهد، بايد بتواند درآمدزايي کند و اين درآمدها را براي امورات شهري هزينه کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: شهرداري‌ها عموما از طريق سرمايه‌گذاري، ارائه خدمات و درآمدهاي اتفاقي درآمدزايي مي‌کنند که عموما درآمدهاي اتفاقي شهرداري‌ها ناچيز بوده و درآمدهاي حاصل از سرمايه‌‌‌گذاري نيز براي شهرداري‌ها توجيه اقتصادي ندارد، بنابراين بهترين شيوه براي درآمدزايي در شهرداري‌ها بحث درآمد حاصل از خدمات است، همچنين شهرداري‌ها مي‌توانند از طريق تعامل با دستگاه‌هاي اجرايي درآمد خود را در حوزه خدمات شهري افزايش دهند.

وي با اشاره به اينکه بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد مسکوني، توليدي و خدماتي در شهر شهرکرد وجود دارد، توضيح داد: در بحث ساخت و ساز بسياري از ساختمان‌ها تخلفاتي صورت مي‌گيرد، شهرداري بايد در گام اول با نظارت دقيق جلوي بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگيرد، اما در صورت بروز تخلف شهرداري بايد جرايم بازدارنده‌اي را در نظر بگيرد تا اين جرايم از تخلف جلوگيري کند، همچنين درآمد حاصل از جرايم در مناطق کمتر توسعه‌يافته شهر براي آباداني هزينه شود.

عباسي تاکيد کرد: عموما بيش‌ترين تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشيه شهرها رخ مي‌دهد، اين مسئله باعث ايجاد جلوه بصري نامناسب در اين مناطق مي‌شود، شهرداري بايد به اين موضوع توجه جدي داشته باشد.

عباسي در ادامه با بيان اينکه شهر شهرکرد از نظر رعايت نظافت جزو شهرهاي پاکيزه در کشور محسوب مي‌شود، تصريح کرد: شهرداري بايد در نهادينه کردن کردن فرهنگ شهرنشيني در بين عموم مردم اهتمام ويژه بورزد، بودجه شهرداري بايد شفاف باشد تا مردم با اطلاع از وضعيت بودجه انتظارات بجايي از مجموعه مديريت شهري داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: شهرداري شهرکرد در اسرع وقت نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌هاي اجرايي اقدامات لازم را انجام دهد تا بتوان از اين بودجه براي اداره شهر استفاده کرد.

وي با بيان اينکه بايد براي ساماندهي ورودي و خروجي شهر شهرکرد يک طرح مناسب تهيه شود، بيان کرد: براي اين مسئله نيازمند يک مشاور مجرب هستيم، در صورت مطالعه و تهيه طرح استانداري هزينه اجراي آن را پرداخت مي‌کند، براي اين کار هماهنگي لازم با اداره‌کل راه و شهرسازي و راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري صورت بگيرد، همچنين براي طراحي المان‌ها پيوست فرهنگي و اجتماعي تهيه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07