پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

سهم چهارمحال و بختياري از توليد ناخالص داخلي ۳۰ همت است

کد خبر: 191875 تاریخ انتشار: 1402/04/31
نمایش: 483
اخبار
معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور گفت: چهارمحال و بختياري ۳۰۰ هزار ميليارد ريال ( ۳۰ همت) فرصت در توليد ناخالص داخلي نسبت به ميانگين کشور دارد که نياز است سهم اين استان از توليد ناخالص ملي افزايش يابد.
روح‌الله دهقاني فيروزآبادي روز شنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنيان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اين استان از لحاظ منابع خدادادي و نيروي انساني ظرفيت‌هاي قابل‌توجهي دارد که بيش از يک درصد سهم منابع کشور است.
 
وي توليد ناخالص داخلي چهارمحال و بختياري را ۷۲ صدم درصد (۰.۷۲ درصد) دانست و افزود: به‌همين علت بايد سهم اين استان از توليد ناخالص ملي افزايش يابد تا حداقل به يک‌درصد برسد.
 
دهقاني به برنامه تقسيم‌بندي استاني براي حضور در استان‌هاي کشور به‌صورت فصلي از سوي معاونان حوزه معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور اشاره و تصريح کرد: پيگيري‌هاي مربوط به چهارمحال و بختياري در حوزه علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان را خودم به‌عهده مي‌گيرم.
 
وي يادآور شد: در بازديد شنبه ۳۱ تيرماه از واحدهاي علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان چهارمحال و بختياري براي پرداخت ۷۰ ميليارد ريال تسهيلات از اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست‌جمهوري تعهد شد.
 
معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور اظهار داشت: سه چهار محور در استان شامل تکميل زنجيره‌هاي ارزش غذايي، زنجيره‌هاي ارزش خلاق و زنجيره‌هاي معدن به‌صورت ويژه حمايت مي‌شود و بقيه حمايت‌ها به‌طور عادي است.
 
وي اقتصاد دانش‌بنيان را نيازمند ستون‌هاي تنومند و حمايت‌هاي مردمي دانست و گفت: درخت اقتصاد به تنه، شاخه و برگ به‌طور توأمان نياز دارد و در اين نگرش هر مجموعه بايد جايگاه خود را پيدا کند.
 
دهقاني به تدوين زيرساخت جريان دانش‌بنيان کشور از ۱۲ سال قبل تاکنون اشاره و تاکيد کرد: با نگرش کامل و جامع بايد براي تعريف زيست‌بوم متوازن در چهارمحال و بختياري اقدام کرد.
 
وي با اشاره به درآمدهاي نفتي فراوان کشور در دهه‌هاي هفتاد و هشتاد افزود: هم‌اکنون توسعه با نگاه به دهه‌هاي گذشته ممکن نيست و بايد نظام متفاوت در اقتصاد مردمي طراحي شود و بايد دارايي‌هاي موجود را پاي کار بياوريم.
 
معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور استفاده از قانون جهش و منابع را ضروري اعلام و تصريح کرد: سرمايه‌داران بومي چهارمحال و بختياري که در نقاط ديگر کشور سرمايه‌گذاري کرده‌اند مي‌توانند بخشي از ماليات خود را با تاييد معاونت علمي، فناوري و دانش‌بنيان رييس جمهور براي استان هزينه کنند.
 
وي يادآور شد: اجرا و عملياتي شدن بُرش استاني حوزه علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان در چهارمحال و بختياري نيازمند تقويت ارتباط مسوولان مرتبط در استان با مديران ملي است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06