پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

آگاهي بخشي و اطلاع رساني واقعي رسالت اصلي رسانه ها باشد

کد خبر: 20394 تاریخ انتشار: 1397/04/17
نمایش: 1918
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان جايگاه رسانه در بين مردم گفت: آگاهي بخشي و اطلاع رساني مطابق بر واقعيت هاي جامعه رسالت اصلي مطبوعات و رسانه هاي استان باشد.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در نشست با اعضاي خانه مطبوعات اين استان افزود: اگر رسانه ها اخبار واقعي و مطابق بر واقعيت هاي موجود به ويژه نسبت به عملکرد مسئولان را منعکس کنند، قضاوت مردم نيز مطابق بر واقعيت ها مي شود.

وي، روشنگري و تقويت وحدت جامعه را از ديگر رسالت هاي مهم و خطير رسانه برشمرد و گفت: اين در حالي است که رسانه ها مي توانند برخلاف اين نيز حرکت کنند و به افتراق و دو دستگي در جامعه منجر شوند که در اينصورت پس از مدت کوتاهي از صحنه کنار زده مي شوند چراکه مردم به چنين رسانه هايي اعتماد نمي کنند.

عباسي با اشاره به اهداف و آرمانهاي نظام جمهوري اسلامي، نقش رسانه در تحقق اين اهداف را پررنگ دانست و تصريح کرد: رسانه ها و مطبوعات بيش از مديران و مسئولان در تحقق اين اهداف نقش دارند و از همين رو ضمن آنکه بايد به نقش مهم خود بخوبي آگاهي پيدا کنند بلکه در اين مسير بايد همت دوچنداني به کار گيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: برخي رسانه ها با رسالت واقعي خود فاصله دارند و نمي توانند به اهداف موردنظر دست يابند و پس از مدتي تعطيل مي شوند که اين مشکل جز با درک کارکرد ويژه رسانه برطرف نمي شود.

عباسي، مردم مداري را از ديگر ضرورت هاي فعاليت رسانه اي عنوان کرد و گفت: بي توجهي به مطالبات، خواسته ها و نيازمندي هاي مردم از سوي رسانه ها سبب ريزش مخاطبان مي شود و تبعات فرهنگي ناگواري در پي خواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: تحقق توسعه فرهنگي و تعالي فکري جامعه جز با افزايش آگاهي عمومي ميسر نمي شود و در اين ميان رسانه ها و مطبوعات نقش کليدي را ايفا مي کنند.

 در اين نشست اعضاي خانه مطبوعات به بيان مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه استان پرداختند که در خصوص رفع اين مشکلات با استاندار، معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بحث و تبادل نظر شد.

چهارمحال و بختياري داراي 200 خبرنگار در نشريات و رسانه هاي مختلف است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07