پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

500 نخبه در چهارمحال و بختياري شناسايي شده است

کد خبر: 30559 تاریخ انتشار: 1397/05/29
نمایش: 1781
اخبار
بيش از 500 نخبه شناسايي شده در اين استان وجود دارد که بسياري از آنان طرح هاي خود را به مرحله تجاري سازي رسانده اند.
شوراي اداري چهارمحال و بختياري با حضور معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور و رئيس بنياد نخبگان و جمعي از مسؤولان اين استان برگزار شد.

🔹در اين شورا اقبال عباسي با اشاره به اينکه توسعه و اقتصاد ايران در دوران‌ها و دولت‌هاي مختلف با نگاه‌هاي گوناگون رقم خورده است، گفت: چهارمحال و بختياري بيشترين نرخ بيکاري را در کشور دارد، البته نرخ مشارکت بالا در اين استان باعث افزايش نرخ بيکاري شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بيشترين نرخ مشارکت در کشور مربوط به اين استان است، افزود: بايد تلاش کنيم اين نرخ از تهديد به يک فرصت تبديل شود.

وي با تأکيد بر اينکه مساحت جنگل‌هاي بلوط در چهارمحال و بختياري 300 هزار هکتار بوده و 150 هزار تن بلوط در استان توليد مي‌شود، ادامه داد: همچنين 14 هزار هکتار باغ بادام در اين استان وجود دارد که 24 هزار تن بادام از اين باغات به دست مي‌آيد.

عباسي در ادامه خاطرنشان کرد: وجود استخرهاي  آبزي‌پروري و بيش از 2 ميليون رأس انواع دام سبک و سنگين و... از ديگر پتانسيل‌ها موجود در چهارمحال و بختياري هستند که متأسفانه توليدات آن‌ها به‌صورت خام از استان خارج مي‌شود.

استاندار چهارمحال و يختياري گفت: فعاليت 130 شرکت دانش بنيان چهارمحال و بختياري  وصادرات توليدات نشان دهنده توان بالاي اين استان در حوزه علم و فناوري است.بيش از 500 نخبه شناسايي شده در اين استان وجود دارد که بسياري از آنان طرح هاي خود را به مرحله تجاري سازي رسانده اند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07