پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

امواج آنتن هاي تلفن همراه مضر نيست

کد خبر: 30846 تاریخ انتشار: 1397/07/18
نمایش: 2658
اخبار
معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: مردم در خصوص امواج دکل ها و آنتن هاي تلفن همراه نگراني نداشته باشند چرا که نصب اين تجهيزات در نقاط شهري روستاي ضرري ندارد.
حسين فلاح جوشقاني روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در حالي که سالهاي گذشته ديدگاه مثبتي در خصوص دکل هاي BTS ( آنتن هاي تلفن همراه) وجود داشت و آن را عامل موثري در آنتن دهي و ارتقاي کيفيت ارتباطات مي دانستند اما امروز وجود چنين دکل هايي نگراني هايي در مردم ايجاد کرده است که بايد در اين خصوص اطلاع رساني شود.

وي پيشنهاد داد، مراکز علمي و دانشگاهي از جمله دانشگاه شهرکرد با برگزاري همايش هاي علمي اين موضوع را مورد بررسي کارشناسي قرار دهند تا مردم در خصوص مضر نبودن امواج آنتن هاي تلفن همراه اطمينان خاطر کسب کنند.

فلاح جوشقاني در ادامه با ارزيابي زيرساخت هاي مخابراتي و فناوري اطلاعات در چهارمحال و بختياري تصريح کرد: تلاش هاي خوبي در اين خصوص انجام گرفته است اما همچنان در برخي از روستاها و محورهاي ارتباطي استان پوشش دهي تلفن همراه مطلوب نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با تاکيد بر خدمات رساني بيش از پيش به مردم شهرها و روستاهاي استان در خصوص دسترسي به اينترنت و شبکه تلفن همراه اظهار کرد: گرچه پراکندگي سکونتگاه هاي استان خدمات رساني به مردم را با مشکل مواجه کرده است، اما انتظار مي رود در اين خصوص اهتمام بيشتري به کار گرفته شود.

اقبال عباسي همچنين بر فرهنگسازي و تبيين بي خطر بودن تششعات آنتن هاي تلفن همراه تاکيد کرد و افزود: با اطلاع رساني و تهيه توليدات رسانه اي بايد وجود چنين نگراني هايي را در بين آحاد مردم برطرف کرد.

وي توجه به ظرفيت هاي حوزه IT در رونق اشتغالزايي را از امور ضروري اين حوزه عنوان کرد و گفت: چنين موضوعي در استان مغفول مانده است و مي طلبد تا مسئولان مربوطه در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

در اين نشست به بررسي مشکلات اين استان در اجراي طرح هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارائه پيشنهاد براي رفع اين مشکلات و موانع بحث و تبادل نظر شد.

آنتن موبايل يا BTS همان ايستگاه فرستنده و گيرنده اي است که در نقاط مختلف شهرها و جاده ها نصب شده و به کمک شبکه هاي سلولي آنها، آنتن دهي انجام مي گيرد.

برخي مطرح مي کنند که چنين تششعاتي براي سلامت انسان مضر است اما به گفته سازمان جهاني بهداشت جهاني WHO مدارک قابل استنادي مبني بر خطرزا بودن اين امواج در دسترس نيست و با رعايت استاندارد و ايجاد سيستم پايش هيچ خطري متوجه افراد نمي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07