پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوص مطرح شد

سند جامع گردشگري چهارمحال و بختياري تعيين تکليف شود

کد خبر: 30886 تاریخ انتشار: 1397/07/28
نمایش: 2579
اخبار
تعيين تکليف سند جامع توسعه گردشگري و بررسي چالش هاي حمل و نقل هوايي استان از مهمترين مباحث استاندار چهارمحال و بختياري در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي بود.
اقبال عباسي روز شنبه در اين نشست با اشاره به دغدغه هاي رئيس جمهوري در خصوص بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري اين استان اظهار داشت: دکتر روحاني بر تبديل استان به قطب بوم گردي کشور همواره تاکيد داشته و دارد که براي تحقق آن طرح جامع گردشگري استان تدوين و تصويب شده است.

وي ادامه داد: اين طرح مصوبه شوراي برنامه ريزي استان است و نيازي به تصويب هيات وزيران ندارد و بايد عملياتي کردن اين طرح را با همکاري دستگاه هاي مربوطه سرعت بخشيد.

عباسي همچنين از نحوه اطلاع رساني مراکز تفريحي و خدمات گردشگري استان انتقاد کرد و گفت: اطلاع رساني در خصوص راهنمايي گردشگران و مسافراني که به اين استان سفر مي کنند، ضعيف است و اين موضوع از سوي مسئولان کشور نيز تذکر داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: درحالي که اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در گزارش هاي خود از وجود مجتمع هاي تفريحي خدماتي متعدد در سطح استان خبر مي دهد، اما در واقعيت نسبت به وجود خارجي اين اماکن ترديد وجود دارد و مي طلبد تا در اين خصوص با حضور تيم کارشناسي بررسي شود.

عباسي رفع مشکلات و موانع فراروي توسعه گردشگري استان را نيازمند همکاري بخش خصوصي دانست و گفت: 5 طرح از طرح هاي تعريف شده در طرح جامع گردشگري انتخاب و براي واگذاري به بخش خصوصي در جلسه بعدي اين شورا مطرح شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه تاکيد کرد: آمادگي لازم براي ارائه کمک هاي فني از قبيل اعطاي تسهيلات و واگذاري زمين براي رونق بخش حمل و نقل هوايي استان را داريم.

عباسي، اجاره يا خريد هواپيما از سوي بخش خصوصي را يکي از راهکارهاي برقراري مستمر پرواز در استان عنوان کرد و افزود: در همين خصوص هر سرمايه گذاري که اعلام آمادگي کند به ميزان کافي تسهيلات بانکي در اختيارشان قرار مي دهيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07