پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار در گفت و گو با ايرنا

دستاوردهاي انقلاب اسلامي در چهارمحال و بختياري بي نظير است

کد خبر: 31076 تاریخ انتشار: 1397/09/10 13:03:53
نمایش: 1951
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري دستاوردهاي چهل ساله انقلاب اسلامي را در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي تشريح کرد و گفت: اين دستاوردها در استان بي نظير است.
جعفر مرداني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين استان در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در اوج محروميت بود اما به برکت انقلاب اسلامي شاهد رشد شاخص هاي توسعه يافتگي در حوزه هاي مختلف هستيم.

وي، محروميت زدايي از روستاهاي استان را از مهمترين اين دستاوردها عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب، هيچ يک از روستاهاي استان از نعمت برق، آب لوله کشي و گاز رساني بي بهره بودند اما هم اينک تقريبا در تمامي روستاها از اين نعمت برخوردارند.

مرداني، جمعيت استان بر اساس سرشماري نفوس و مسکن سال 95 را 947 هزار و 763 نفر اعلام کرد و گفت: اين جمعيت نسبت به سال 57 از رشد 3 برابري برخوردار شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: قبل از انقلاب، استان داراي 8 شهر، 23 دهستان و 8 بخش بود اما اينک شهرهاي استان به 42، تعداد دهستان ها به 50 و تعداد بخش ها به 25 بخش افزايش يافته است.

مرداني با اشاره به رشد صنعت در استان طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: 14 هزار و 545 واحد توليدي، 4 هزار و 55 واحد خدماتي، 30 شهرک صنعتي و 900 واحد صنعتي شامل پتروشيمي، سيمان، ورق گالوانيزه و آب معدني دستاورد چهل ساله انقلاب در استان است.

وي با اشاره به برق رساني به 42 شهر و 740 روستاي استان، اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 8 شهر و 10 روستا از نعمت برق بهره مند بودند.

مرداني همچنين از بهره مندي 95 درصد شهرها و روستاهاي استان از نعمت گاز طبيعي، افزود: قبل از انقلاب هيچ يک از شهرها و روستاهاي استان گازکشي نشده بود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، توسعه فعاليت هاي کشاورزي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: هم اينک 131 هکتار و 304 هکتار از مزارع و 42 هزار و 935 هکتار از باغات استان زيرکشت محصولات زراعي و باغي است در حاليکه قبل انقلاب 122 هزار هکتار زمين زراعي و 7 هزار هکتار باغ در استان زير کشت قرار داشت.

مرداني خاطر نشان کرد: محصولات کشاورزي استان نيز از 296 هزار تن در سال 57 به يک ميليون و 450 هزار هکتار افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، 13 کارگروه اقتصادي، تشکل هاي ديني، تشکل هاي مردم نهاد، کارگروه ايثار و شهادت، فرهنگي، هنري، ورزشي، رسانه، روستايي و عشايري، محروميت زدايي، زنان و خانواده، حوزه علميه، بسيج، دانشگاهيان و علم و فناوري با هدف تبيين دستاوردهاي چهل ساله انقلاب اسلامي در چهارمحال و بختياري تشکيل شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06