پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري خواستار رفع مشکل آب روستاها شد

کد خبر: 31090 تاریخ انتشار: 1397/09/11
نمایش: 1975
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري يکي از مهمترين مشکلات روستاهاي اين استان را کمبود منابع آبي عنوان کرد و خواستار رفع مشکل تامين آب روستاهاي از سوي وزارت نيرو شد.
اقبال عباسي روز يکشنبه در نشست با عباس سروش با معاون آب و آبفاي وزارت نيرو با اشاره به وقوع خشکسالي هاي يک دهه اخير و مشکل تامين آب در چهارمحال و بختياري افزود: اگر چه کمبود آب، حوزه هاي مختلف استان را تحت تاثير خود قرار داده است اما چالش تامين آب روستايي از بزرگترين معضلات استان است.

وي با بيان اينکه 60 روستاي چهارمحال و بختياري با تانکر آبرساني مي شود، تصريح کرد: اين در حالي است که اين استان سرچشمه 2 رودخانه زاينده رود و کارون است و آب مصرفي استانهاي همجوار خود را تامين مي کند.

عباسي تصريح کرد: انتظار مي رود وزارت نيرو با همکاري سرمايه گذار بخش خصوصي آبرساني به روستاهاي داراي مشکل آب را برعهده بگيرد تا اين معضل بزرگ برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري از معاون آب و آبفاي وزارت نيرو براي آشنايي بيشتر با مسائل حوضه آب اين استان دعوت کرد به مناطق شهري و روستايي اين استان سفر کند.

استان چهارمحال و بختياري سرچشمه 2 رودخانه کارون و زابنده رود و نيز بخشي از رودخانه دز است اما بيش از 90 درصد آب مصرفي در اين استان از محل آب هاي زيرزميني تامين مي شود.

تغييرات اقليمي، تغيير بارش ها از برف به باران و در پي آن خشکسالي هاي 10 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختياري با کاهش شديد مواجه شود و اين موضوع تامين آب بسياري از شهرها و روستاهاي استان را با چالش روبرو کرده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06