پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

سهم قابل قبولي از بودجه 98 براي چهارمحال و بختياري پيش بيني شد

کد خبر: 31113 تاریخ انتشار: 1397/09/15
نمایش: 1784
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تعامل سازنده با نمايندگان مجلس و مسئولان کشور ، سهم قابل قبولي از بودجه 98 براي اين استان پيش بيني شده است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري  افزود: اگر چه پيش بيني بودجه 98 استانهاي کشور بطور ميانگين 11 درصد کاهش داشته است اما اين رقم نه تنها براي استان کاهش نيافته بلکه چيزي معادل و يا بيشتر از آن افزايش نيز داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري  ادامه داد: بودجه استان در بخش توسعه راه ها و زيرساخت هاي حمل و نقل (از جمله پروژه  راه‌هاي شهرکرد- بروجن- لردگان، شهرکرد-  شلمرار- ناغان، کمربندي شهرکرد)،طرح هاي انتقال آب(از جمله بن ،شهرکرد،بروجن) فاضلاب ، بهداشت و درمان رشد قابل توجهي داشته است و انتظار مي رود ، مديران مربوط در زمان نهايي شدن تنظيم بودجه دفاع و چانه زني خوبي براي تحقق آن داشته باشند.

عباسي ، همچنين بر جذب به موقع بودجه 97 از سوي دستگاه هاي اجرايي استان تاکيد کرد و گفت: مديراني که در جذب بودجه عملکرد ضعيفي داشته باشند معرفي و بودجه آن دستگاه به ديگر دستگاه هاي فعال تخصيص داده مي شود.

نماينده مردم شهرستانهاي اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت: امسال براي پروژه‌هاي استاني مخصوصا در زمينه راه، ابلاغ و تخصيص‌ اعتبارات خوبي براي استان در نظر گرفته شده و افزايش اعتبارات خوبي را در اين بخش شاهد بوديم.

وي بيان کرد: پيگيري‌ها در خصوص بودجه سال 98، به موقع صورت گرفت که امسال خبرهاي خوبي را براي بخش‌هاي کشاورزي و امور عشاير خواهيم داشت. 

علي کاظمي باباحيدري افزود: تحريم نفت کشور ممکن است درآمدهاي کشور را با چالش جدي مواجه کند از همين رو نبايد به اعتبارات بخش دولتي اکتفا کرد و با فراهم کردن زمينه اي براي جذب پول هاي سرگردان مردم، طرح ها و پروژه هاي اقتصادي کشور را پيگيري کرد.

کاظمي در خصوص پول‌هايي که صرف خريد سکه و ارز شده است، گفت: در ماه هاي اخير پول هاي هنگفتي به سمت بازار طلا، سکه و دلار سوق داده شد که بايد اين سرمايه را به چرخه اقتصادي کشور بازگرداند.


رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با اشاره به توزيع 72.6 درصدي اعتبارات هزينه اي 97 استان، نسبت به ناتواني برخي دستگاه ها در جذب اعتبارات تملک دارايي و سرمايه اي استان ابراز نگراني کرد و گفت: توصيه مي شود مديران جذب اعتبارات را به روزهاي پاياني موکول نکنند.

طهمورث الياسي بختياري ادامه داد: همچنين از 430 ميليارد ريال اعتبارات استاني تاکنون 40 ميليارد ريال جذب شده و انتظار مي رود در ادامه دستگاه ها اهتمام بيشتري در جذب اين اعتبارات به کار گيرند.

وي با اشاره به تحقق 101 درصدي کسب درآمدهاي استان، تصريح کرد: طي 8ماهه امسال يک هزار و 860 ميليارد ريال ماليات جمع آوري شده که عملکرد خوبي در اين حوزه به شمار مي رود.

در اين نشست همچنين کليات طرح جامع سلامت استان نيز تصويب شد.

اين طرح پس از اصلاحيه هاي لازم ظرف 10 روز آينده به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

معاون اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با ارائه توضيحاتي در خصوص چگونگي تدوين اين طرح، افزود: با اجراي اين طرح تلاش مي شود 3 تا 5 درصد از مرگ و ميرها در استان کاهش و الگوي سبک زندگي و تغذيه مردم ارتقا يابد.

علي احمدي، مشارکت مردم و دستگاه هاي اجرايي استان را لازمه پيشبرد هرچه بهتر اين برنامه دانست و گفت: با اجراي اين طرح تحول بزرگي در سلامت مردم استان رخ خواهد داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06