پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون وزير کشور

دوره خشکسالي در کشور 20 ساله شده است

کد خبر: 31131 تاریخ انتشار: 1397/09/18
نمایش: 2125
اخبار
معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران گفت: دوره خشکسالي در برخي از مناطق کشور 20 ساله شده است.
محمد نجار روز يکشنبه در سفر به شهرستان لردگان در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا با بيان اينکه خشکسالي يک مساله دائمي در کشور است، افزود: با وجود بارندگي هاي امسال اين روند در مناطقي از کشور کاهش يافته است.

بگفته وي تصميم قانونگذار و دولت در خصوص مقابله با خشکسالي امهال 3 ساله سود تسهيلات بانکي کشاورزان است که دولت از ماده 10 و 12 براي بازپرداخت آنها استفاده مي کند.

معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران در خصوص مساله زلزله کرمانشاه نيز افزود: براي جبران خسارت زلزله اين استان دولت گام هاي بلندي برداشته به طوري که تاکنون بيش از 20 هزار واحد مسکوني روستايي خسارت ديده از زلزله، بازسازي و تحويل مردم شده است.

وي ابراز اميدواري کرد: تا پايان امسال تمامي ساخت و سازهاي روستايي خسارت ديده از زلزله به اتمام برسد.

بگفته نجار حدود 60 هزار واحد مسکوني و تجاري تعمير و بازسازي شده، اما روند بازسازي مناطق زلزله زده شهري کمي کندتر از روستايي است.

وي تصريح کرد: در زلزله کرمانشاه تا 45 روز امداد و کمک رساني ادامه داشت و اسکان موقت انجام شد که پس از آن سرما و بارندگي ها روند ساخت و ساز مناطق شهري را کند کرد.

نجار بيان داشت: با اين حال در شهرها به دليل اجراي طرح جامع و تفضيلي و تاييد نظام مهندسي و صدور پروانه ساخت شهرداري باعث طولاني تر شدن کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شد.

بگفته وي، در مناطق شهري از 6 هزار و 300 پروانه ساخت به 10 هزار و 400 پروانه ارتقا يافت و ساخت و ساز از 1.2 طبقه به 3.9 طبقه افزايش يافت.

نجار افزود: در سه ديدار هفته گذشته از مناطق زلزله زده کرمانشاه روند ساخت و ساز افزايش يافته و اميدواريم در سال 98 اين ساخت و سازها به پايان برسد.

وي درباره سيل اخير لردگان نيز گفت: اين سيلاب خوشبختانه تلفات جاني نداشت اما خسارت مالي به همراه داشت.

نجار تاکيد کرد: سيلاب به صورت کامل مسيل رودخانه را مسدود و منحرف کرده است.

بگفته وي در خط القعراين مسيل ساخت و ساز شده که به صورت اساسي بايد آن را مطالعه، بررسي و براي آن چاره انديشي کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07