پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

براي دستيابي به توسعه پايدار نيازمند وحدت و هم افزايي هستيم

کد خبر: 31454 تاریخ انتشار: 1397/11/14
نمایش: 1409
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري نيروي انساني، گردشگري و کشاورزي را ظرفيت هاي اين استان براي تحقق توسعه پايدار اعلام کرد و گفت: براي دستيابي به توسعه پايدار نيازمند وحدت و هم افزايي بخش هاي مختلف هستيم.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در برنامه تلويزيوني شبکه استاني جهانبين با عنوان "چشم انداز" گفت: طي 40 سال گذشته با ايجاد زيرساخت هاي مناسب و اقدامات گسترده در حوزه محروميت زدايي شاهد ارتقاي شاخص هاي توسعه اين استان هستيم، با اين وجود همچنان تا رسيدن به توسعه پايدار فاصله داريم.

وي ادامه داد: چهارمحال و بختياري با برخورداري از نيروي انساني توانمند و مدير، با قابليت هاي گسترده در حوزه گردشگري طبيعي و ظرفيت بخش کشاورزي و دامپروري مي تواند با سرعت بيشتر مراحل توسعه يافتگي را طي کند.

عباسي با اشاره به خدمات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در استان تصريح کرد: بيش از 90 درصد زيرساخت هاي استان در طول چهل سال گذشته ايجاد شده و اين در حالي است که 10 سال ابتدايي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مشغول خرابکاري هاي منافقان و جنگ تحميلي بوده ايم.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين به طرح هاي قابل افتتاح در دهه فجر امسال در استان اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال 346 طرح به بهرداري مي رسد و طي 6 سال اخير نيز 3 هزار طرح با اعتباري بالغ بر 7 هزار ميليارد تومان در استان افتتاح شده است. 

وي گفت: بودجه استان سال گذشته رقم 700 ميليارد تومان بود که امسال به رقم يک هزار و 200 ميليارد تومان رسيده است ،اين در حالي است که همه استان‌ها با کاهش 18 درصدي بودجه مواجه هستند.

عباسي، آماده سازي منطقه ويژه اقتصادي استان با وسعت 400 هکتار زمين را از مهمترين اقدامات انجام شده در استان طي سالهاي اخير اعلام کرد و گفت: اين منطقه با محوريت توسعه فعاليت هاي پرتودهي گاما آمادگي ايجاد 400 واحد صنايع تبديلي کشاورزي و 143 واحد سلولزي را دارد.

وي، جذب سرمايه گذار بخش خصوصي را از ديگر اهداف مديريت اجرايي استان اعلام کرد و گفت: در همين راستا به تازگي فرآيند جذب يک سرمايه گذار در استان فراهم شده که با سه اقدام همزمان ايجاد شرکت هواپيمايي، تعمير هواپيما و تورگرداني مي تواند زمينه ساز تحول بزرگي در استان شود.

عباسي با اشاره به تحريم هاي دشمن خاطرنشان کرد: اين موضوع مانعي براي رونق توليد در استان نشد بنحوي که در 9 ماه امسال 58 ميليون تن انواع محصولات به ارزش 62 ميليون دلار از استان صادر شد که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

وي، بيکاري را از مهمترين چالش هاي استان برشمرد و گفت: با توجه به نرخ 44 درصدي مشارکت اقتصادي در استان دولت تسهيلات ويژه اي را براي رونق اشتغال اختصاص داده که انتظار مي رود با جذب کامل اين تسهيلات بتوان اين موضوع را بخوبي مديريت کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07