پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

چهارمحال و بختياري بيش از 1300 ميليمتر کمبود بارش دارد

کد خبر: 31560 تاریخ انتشار: 1397/12/04
نمایش: 1823
اخبار
آئين توديع و معارفه مديرعامل شرکت آب‌ منطقه‌اي چهارمحال و بختياري با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري،نماينده مردم شريف شهرستان هاي شهرکرد،بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي،معاون وزير نيرو و جمعي از مديران استاني برگزار شد.
مجيد نظري دهکردي شامگاه شنبه در آئين معارفه مديرعامل شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: به دنبال 11 سال خشکسالي مستمر در اين استان و تغيير بارش هاي از جامد به مايع با کمبود يکهزار و 300 ميليمتري حجم بارش ها مواجه شده ايم.

وي افزود: البته بارندگي هاي سال زراعي جاري از يکم مهر سال جاري تاکنون 486 ميليمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 389 درصد افزايش داشته و حدود 4 برابر شده است.

نظري دهکردي تصريح کرد: همچنين اين ميزان بارش نسبت به ميانگين بلند مدت 25 درصد افزايش داشته است.

وي يادآور شد: هم اينک ارتفاع برف در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ 85 سانتيمتر اعلام شده که اين ميزان در سال قبل تنها 17 سانتيمتر بوده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: وزارت نيرو با نگاه فراملي در خصوص مسايل آب بايد به الزامات زيست محيطي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي توجه کند.

وي گفت: وزارت نيرو نسبت به برنامه ريزي براي رفع مشکلات طرح هاي توسعه اي حاشيه زاينده رود در چهارمحال و بختياري اقدامات لازم را انجام دهد.


وي افزود: هم اينک افزون بر 90 درصد نقاط برداشت آب چهارمحال و بختياري در حاشيه زاينده رود به کنتورهاي هوشمند مجهز شده تا برداش غيرقانوني صورت نگيرد.


وي يادآور شد: تکميل سريع تر طرح انتقال آب آشاميدني بن به بروجن براي 460 هزار نفر از جمعيت 12 شهر و 12 روستاي چهارمحال و بختياري ضروري است.

نظري دهکردي اظهار داشت: اين طرح مصوبه سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به چهارمحال و بختياري در مرداد 1393 را دارد.

وي گفت: اين طرح که قرار بود در دهه فجر سال گذشته بهره برداري شود هم اينک تنها از 76 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

وي تاکيد کرد: در اين طرح 3 ايستگاه پمپاژ و آبگير پيش بيني شده که آبگير شماره يک آن در حوزه استان اصفهان قرار داشته و متاسفانه تاکنون مشکل زمين آن رفع نشده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06