پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

لردگان شهرستان پايلوت الگوي توسعه در چهارمحال و بختياري انتخاب شد

کد خبر: 31662 تاریخ انتشار: 1397/12/20 11:42:10
نمایش: 1783
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان لردگان به عنوان يکي از 31 شهرستان منتخب کشور براي اجراي طرح الگوي توسعه اقتصادي انتخاب شد.
اقبال عباسي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيرو برنامه ريزي هايي که در وزارت کشور در مسير سياستگذاري دولت انجام گرفته است، مقرر شد تا در هر استاني يک شهرستان به عنوان الگوي توسعه انتخاب شود و اين طرح که بر اساس مطالعات علمي انجام مي شود الگويي براي ساير شهرستانهاي استان باشد.

وي ادامه داد: از ابتداي دوران خدمت بنده در استان اين موضوع مطرح شد و وزارت کشور هم اتفاق نظر داشت که لردگان بواسطه بستر مناسب و ظرفيت هاي بي شماري که دارد منطقه مناسبي براي اجراي اين طرح است.

استاندار چهارمحال و بختياري ملاک انتخاب شهرستان لردگان براي اجراي طرح الگوي توسعه را ظرفيت هاي بي نظير اين شهرستان دانست و گفت: اين انتخاب نه به سبب محروميت اين منطقه ، بلکه به لحاظ ظرفيت هاي نهفته اين شهرستان نظير منابع طبيعي، آب، جنگل، صنايع دستي، محصولات ارگانيک توليد شده از سوي مردم بوده است.

عباسي تصريح کرد: موقعيت راهبردي (استراتژيک) شهرستان لردگان که در مسير ترانزيتي بنادر جنوبي به فلات مرکزي واقع شده و روحيه مهمان نوازي و تعاملي مردم شهرستان لردگان از ديگر عوامل موثر بر انتخاب اين شهرستان بعنوان الگوي توسعه اي بوده است.

وي در عين حال خاطر نشان کرد: توسعه نيافتگي اقتصادي شهرستان نيز مزيد بر علت شد تا لردگان به عنوان شهرستان پايلوت اجراي اين طرح انتخاب شود.

استاندار چهارمحال و بختياري، برخورداري از اعتبارات و امکانات دولتي و تسهيلات بنياد مستضعفان را از مزاياي اجراي اين طرح برشمرد و گفت: 31 شهرستان منتخب اجراي اين طرح در کنار برخورداري از اعتبارات عادي دولت از اعتبارات، اختيارات و امکانات مضاعف دولتي و تسهيلات بنياد مستضعفان نيز برخوردار مي شوند.

عباسي در پايان اظهار داشت: به عنوان خدمتگزار نه تنها از وزير کشور، ارکان دولت، مردم و نهادهايي که در اجراي اين طرح مشارکت دارند قدرداني مي کنم بلکه به طور ويژه از مردم و مسئولان شهرستان لردگان تقاضا مي شود در يک فضاي صميمي با نهايت همدلي و هم افزا يي در پيشبرد بهتر اين برنامه همکاري کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07