پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توليد 2300 تن ماهي در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 41803 تاریخ انتشار: 1398/01/21
نمایش: 2436
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري از توليد 2هزار و 300 تن ماهي در قفس طي سال گدشته در اين استان خبر داد و گفت: توليد ماهي در قفس، بهترين گزينه و ظرفيت مناسب رونق اقتصادي است.
الله کرم نصيري روز چهارشنبه در جلسه بررسي و رفع مشکلات بهره برداران توليد ماهي در قفس با حضور معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات، ظرفيت توليد ماهي در قفس درياچه سد کارون 4 را سالانه بيش از 20 هزار تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون تنها 10 درصد ظرفيت آن بهره برداري مي شود.

بگفته وي، طرح مطالعات پرورش ماهي در قفس سد کارون 4 از سال 90 آغاز و براساس دستورالعمل سازمان شيلات، اين سد از نظر زيست محيطي اجازه پرورش ماهي سردابي در قفس را دارد.

وي افزود: اجراي دستورالعمل سازمان شيلات براي پرورش ماهي در قفس در بزرگترين سد بتوني قوسي کشور به تاييد کارشناسان وزارت نيرو، سازمان شيلات و محيط زيست رسيده که بايد نهايت استفاده را از آن کرد.

وي، تسريع در رفع مشکلات توليد توليد ماهي در سال 'رونق توليد' را خواستار شد و گفت: با تمهيدات انديشيده شده بايد سازمان جهادکشاورزي و آب منطقه اي نسبت به استيفاي حقوق بيت المال در اين طرح در کمتر از يک ماه رسيدگي کند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري، اين استان را قطب توليد ماهي سردابي کشور دانست و افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بيکاري در استان، ايجاد اشتغال از بخش آبزي پروري استان يک ضرورت است. 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07