پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار

سلامت و امنيت يکي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي توسعه پايدار در جامعه است

کد خبر: 41996 تاریخ انتشار: 1398/02/28 17:56:55
نمایش: 2292
اخبار
شصت و هشتمين جلسه کارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي چهارمحال و بختياري به رياست معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با هدف بررسي روند اجراي طرح  کمپين ملي بسيج کنترل فشار خون بالا تشکيل شد.
جعفر مرداني در اين جلسه  با اشاره به اينکه اجراي کمپين ملي بسيج کنترل فشار خون بالا مي‌تواند همانند طرح تحول سلامت در ارتقاي سلامت افراد جامعه مؤثر باشد، گفت: سلامت و امنيت يکي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي توسعه پايدار در جامعه است و باتوجه به هزينه‌هاي بالاي درمان پيشگيري از بيماري بايد در اولويت قرار بگيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: تنها 25 درصد حوزه سلامت به وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و 75 درصد به تعامل دستگاه‌هاي اجرايي با اين موضوع مرتبط است که بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي اين کمپين کمک کنند.

وي با اشاره به اينکه اجراي اين کمپين گستردگي بسياري دارد، عنوان کرد: به همين دليل يکسري مسائل و مشکلات ممکن است در طول مسير اجرا با مشکلاتي مواجه شود که نياز است در طول اجرا دستگاه‌هاي اجرايي همکاري لازم را داشته باشند.

مرداني با بيان اينکه حدود نيمي از جمعيت چهارمحال و بختياري شامل اجراي طرح کمپين ملي بسيج کنترل فشار خون بالا مي‌شوند، افزود: اين افراد در اين طرح افراد غربالگري مي‌شوند و نسبت به اين بيماري خاموش آگاهي پيدا مي‌کنند که نياز است اصحاب رسانه جهت آگاهي از اين طرح به مردم اطلاع‌رساني کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07