پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري

برنامه ريزي فرهنگي در روستاها به عنوان بخشي از فرآيند توسعه پايدار روستايي از اهميت ويژه اي برخوردار است

کد خبر: 42122 تاریخ انتشار: 1398/03/29
نمایش: 2513
اخبار
نشست شوراي سياستگذاري امور مساجد چهارمحال و بختياري با حضور نماينده ولي فقيه در استان،معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و معاون هماهنگي امور عمراني استاندار برگزار شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري در حاشيه نشست شوراي سياستگذاري امور مساجد استان گفت: فعال بودن بخش عمده‌اي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در روستاهاي چهارمحال و بختياري سبب شده است ساختار منسجمي در خصوص رشد و توسعه فرهنگي و هنري اين مناطق شکل گيرد.

جعفر مرداني با اشاره به اينکه، برنامه ريزي فرهنگي در روستاها به عنوان بخشي از فرآيند توسعه پايدار روستايي از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگي دشمن در جنگ نرم، بايد با تقويت پايگاه‌هاي ديني مذهبي در مناطق روستايي جوانان و نوجوانان زمينه بصيرت افزايي را فراهم کرد.

به گفته وي، يکي از نهادهايي که در همين راستا مي‌تواند کارکردهاي فرهنگي مؤثري در روستاها داشته باشد، کانون فرهنگي هنري مساجد است که بايد تقويت و پويا شوند.

مرداني، توسعه کانون‌ها و هيأت امناي مساجد در مناطق روستاي و عشايري استان را از مهمترين رويکردهاي نظام جمهوري اسلامي در چهار دهه گذشته عنوان و تصريح کرد: مساجد روستايي مي‌تواند نقش مؤثري در معرفي ايده‌ها و فعاليت‌هاي مؤثر روستاها و شناسايي اين ظرفيت‌ها نيروهاي انساني محل باشند.

🔹معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري نيز در جلسه شوراي سياستگذاري امور مساجد استان به اختصاص ۴۰۰ ميليارد ريال اعتبار دولتي براي احداث، تعمير و بازسازي مساجد سطح استان در دولت دوازدهم اشاره کرد.

مجيد نظري از وجود يکهزار و ۹۰۰ طرح نيمه تمام در سطح استان خبر داد و تاکيد کرد: تکميل طرحهاي نيمه تمام بر حسب اولويت امسال در دستورکار قرار دارد که ساماندهي مساجد مناطق محروم استان از جمله آنهاست.

وي با اشاره به وجود ۱۰ خانه عالم و ۱۳ مسجد نيمه تمام در مناطق روستايي عشايري بازفت و صمصامي شهرستان کوهرنگ افزود: براي تکميل و ساماندهي اين تعداد بناي فرهنگي، معنوي افزون بر ۴۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است که با تمهيدات انديشيده شده امسال تأمين خواهد شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري از احداث ۳ باب مسجد در سايت مسکن مهر شهرهاي فرادنبه، لردگان و شلمزار در سال جاري خبر داد و تاکيد کرد: تکميل اين بناهاي معنوي در اولويت قرار دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07