پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تکميل طرحهاي عمراني نيمه تمام نيازمند مشارکت بخش خصوصي است

کد خبر: 42125 تاریخ انتشار: 1398/03/30
نمایش: 3120
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري ميزان اعتبار مورد نياز براي تکميل طرح‌هاي عمراني را ۱۷ هزار ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام و قابل برون سپاري به بخش خصوصي همت بيشتري داشته باشند.
اقبال عباسي روز پنج شنبه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري، گفت: مديران تلاش کنند ‌از ظرفيت بخش خصوصي و خيران بيشتر استفاده کنند. 

وي ميزان اعتبار مورد نياز براي تکميل طرح‌هاي عمراني را ۱۷ هزار ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام و قابل برون سپاري به بخش خصوصي همت بيشتري داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: شناسايي سرمايه گذاران به منظور سرمايه گذاري در بخش‌هاي مختلف استان و فراهم کردن تسهيلات مورد نياز براي آنان، از برنامه‌هاي ديگر مديران دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداران شهرستان‌هاي استان باشد.

عباسي از رشد ۴۶ درصدي بودجه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ابراز رضايت کرد و تصريح کرد: اميد است با همت دستگاه‌هاي اجرايي متولي بتوان بخشي از طرح‌هاي عمراني نيمه تمام داراي اولويت را تکميل و بهره برداري کرد.

استاندار با اشاره به اينکه 5 درصد از سهم بودجه استان به نيروي انتظامي اختصاص داده شده است گفت:با توجه به مشکلات انتظامي، بخشي از آن براي دو طرح تعريف شده در شهرستان‌هاي لردگان و سامان هزينه خواهد شد و مابقي آن نيز جهت تعمير و تجهيز کلانتري ها در اختيار شهرستان‌ها قرار مي‌گيرد.

وي افزود:‌ براي احداث جاده در روستاي نساکوه شهرستان لردگان که مردم و دانش‌آموزان با کابل از روي رودخانه عبور مي‌کردند ،بخشي از اعتبار مورد نياز توسط امور عشاير تامين و مابقي از محل اعتبارات استاني سال ۹۸ کمک خواهد شد.

وي ادامه داد: اگر به شهر يا روستايي در شهرستاني سفر کنم و مردم از اجرايي نشدن قول‌هاي سفرهاي قبل گلايه کنند، فرماندار بايد پاسخگو باشد، بنابراين براي اجراي تعهداتي که به مردم داده شده است، در بودجه امسال اعتبارات لازم پيش‌بيني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بيکاري در اين استان يک معضل است و فصل کشاورزي مي‌تواند به اشتغال و رونق توليد کمک کند، خاطرنشان کرد: براي حمايت از کشاورزي، صندوق حمايت از کشاورزان تاسيس شده است، مي‌توان از ظرفيت اين صندوق براي کمک به کشاورزان استفاده کرد.

عباسي در ادامه با اشاره به ديدار چند روز گذشته با رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، گفت: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قول داد که در تابستان سفري به استان داشته باشد، بنابراين لازم است ليستي از پروژه‌هاي سال ۹۸، که امکان به بهره‌برداري رسيدن آن‌ها وجود دارد آماده شود، همچنين ليستي از پروژه‌هاي عمراني اشتغالزاي استان نيز تهيه شود.

وي خاطرنشان کرد: براي جلسه آتي شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، ليستي از دستگاه هايي که اعتبارات استاني را به موقع جذب کرده اند، بيشترين اعتبار را از سازمان مرکزي خود اخذ کرده اند و بيشترين پروژه را به بهره برداري رسانده اند تهيه گردد و دستگاه هاي فعال مورد تشويق قرار گيرند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07