پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

جشنواره کتابخواني رضوي اثربخشي بالايي در ارتقاي سطح فکري و معنوي جامعه دارد

کد خبر: 42142 تاریخ انتشار: 1398/04/04
نمایش: 2897
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در پيامي با اشاره به نقش جشنواره هاي فرهنگي در ارتقاي سرانه مطالعه و بينش مردم، همکاري و همراهي دستگاه هاي اجرايي و زمينه سازي براي حضور حداکثري مردم در جشنواره کتابخواني رضوي را خواستار شد.
اقبال عباسي در اين پيام از تمام اقشار مردم، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي استان جهت بهره گيري از فرصت باقي مانده از نهمين جشنواره کتابخواني رضوي دعوت کرد.

در ادامه اين پيام تصريح شده است: ميزان رشد و توسعه يافتگي جوامع در ارتباط مستقيم با ميزان مطالعه و دانايي هر کشوري است چراکه مردم مي‌توانند با مطالعه و بالا بردن سطح آگاهي خود، زندگي بهتري را براي خود و ديگران رقم بزنند.

عباسي در ادامه اين پيام اضافه کرده است: کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و بالندگي جامعه در عرصه‌هاي مختلف مرهون انس و الفت با کتاب است و انقلاب ما انقلاب فرهنگي و نماد فرهنگ، کتاب و کتابخواني است و ترويج اين فرهنگ سلامت روح و روان و اخلاق جامعه را در بر دارد.

رئيس انجمن کتابخانه هاي عمومي چهارمحال و بختياري در اين پيام خاطرنشان کرده است: معرفي کتاب‌هاي خوب و اثرگذار در جامعه از مهمترين رسالت‌هاي حوزه کتاب و کتابخواني است و از همين رو برگزاري جشنواره کتابخواني رضوي از اهميت دوچنداني برخوردار مي‌شود.

در ادامه پيام اقبال عباسي تصريح شده است: از سوي ديگر برگزاري جشنواره‌ها و استفاده از فرصت علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسي امامان معصوم (ع) بويژه علي ابن موسي الرضا (ع) مي‌تواند باعث رشد و شکوفايي و گرايش مردم به سمت کتابخواني و مطالعه شود.

در پايان اين پيام اضافه شده است: با عنايت به اينکه جشنواره کتابخواني رضوي در گستره ملي و با همت نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور برگزار مي‌شود، انتظار مي‌رود اين برنامه فرهنگي با مشارکت اقشار مردم و ساير ادارات به بهترين شکل ممکن برگزار شود تا گامي در راستاي افزايش فرهنگ مطالعه و همچنين شناخت هرچه بهتر نسبت به سيره و سبک زندگي حضرت ثامن الحجج (ع) باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07