پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

۳ شهرستان چهارمحال و بختياري پايلوت الگوي توسعه ملي شد

کد خبر: 42484 تاریخ انتشار: 1398/06/07
نمایش: 2303
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نگاه دولت به مناطق مختلف کشور گفت: ۳ شهرستان لردگان، خانميرزا و کوهرنگ پايلوت طرح الگوي توسعه ملي مي شوند.
اقبال عباسي شامگاه پنجشنبه در گفت و گوي رسانه اي با شبکه استاني جهانبين به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در اين طرح با مشارکت بنياد مستضعفان طرح‌هاي توسعه‌اي و امتيازات ويژه براي اين سه شهرستان در نظر گرفته مي‌شود.

وي به عملکرد دولت تدبير و اميد در اين استان اشاره کرد و گفت: در طول دولت يازدهم و دوازدهم ۲ هزار و ۶۰۰ طرح با ۵ هزار ميليارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداري رسيده است.

عباسي تصريح کرد: همچنين در هفته دولت امسال نيز ۲۶۸ طرح با ۲۲۲ ميليارد تومان بهره‌برداري و عمليات اجرايي ۹۵ طرح با اعتباري بالغ بر ۲۲۳ ميليارد تومان آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختياري، کشاورزي، گردشگري و صنعت را ۳ محور توسعه اين استان عنوان کرد و گفت: تلاش شد تا از ابتداي مسئوليتم در اين استان با تقويت وحدت، همدلي و نزديکي جريان هاي مختلف به يکديگر روند توسعه يافتگي استان تسهيل و چالش هاي موجود بخوبي مديريت شود.

عباسي، مساله آب و خشکسالي در استان، بيکاري، تغيير و جابه جايي مديران، اعتراض صنفي کاميونداران ، تحريم‌هاي اقتصادي، رکود توليد و سيلاب بهار امسال را از جمله چالش‌هاي دو سال اخير عنوان کرد و افزود: با تقويت وحدت، همکاري دستگاه‌هاي اجرايي و همراهي مردم استان توانستيم بخش زيادي از اين چالش‌ها را مديريت کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري، دفاع از حقوق مردم استان در حوزه آب را از مهمترين برنامه‌هاي خود در دو سال گذشته برشمرد.

وي افزايش ۲۰ درصدي اعتبارات سال ۹۷ نسبت به سال گذشته آن و اختصاص بيشترين تسهيلات بانکي ارزان قيمت در حوزه مشاغل پايدار روستايي و عشايري را از اقدامات دولت براي کمک به استان برشمرد و گفت: همچنين احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکوني روستايي و طرح ملي احداث ۵ هزار واحد مسکوني در شهرهاي استان از ديگر اقدامات دولت براي رفع چالش‎هاي اين استان به شمار مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري، جذب سرمايه‌گذار داخلي و خارجي را از ديگر برنامه‌هاي دولت در استان عنوان کرد و گفت: فرصت‎هاي خوبي براي سرمايه‎گذاري در استان ايجاد شده است اما وجود برخي تنگ‎نظري‎ها و مانع‌تراشي پيشبرد برنامه‌هاي اين بخش را با مشکل مواجه کرده است.

عباسي خاطرنشان کرد: به دستگاه‌هاي اجرايي تکليف شده تا با حذف کاغذبازي‌ها روند سرمايه‌گذاري در استان را تسهيل کنند و از جامعه مدني تقاضا مي‌شود تا با فرهنگ‌سازي موانع اجتماعي فراروي جذب سرمايه‌گذار را از ميان بردارند.

وي، گردشگري را از مهمترين مزيت‌هاي اين استان دانست و افزود: آينده روشن و اميدوارکننده‌اي را در حوزه گردشگري براي استان متصور هستيم چرا که قرارگيري اين استان در بين دو استان بزرگ خوزستان و اصفهان بهترين فرصت را براي جذب گردشگر فراهم کرده است.

عباسي ادامه داد: در سالجاري نيز سفر جمعي از مسئولان ارشد کشور به استان انجام شد و با مساعدت دولتمردان اعتبارات خوبي براي اجراي طرح هاي راهسازي، حوزه مسکن و گردشگري و رونق توليد به استان اختصاص داده شد.

استاندار چهارمحال و بختياري، با اشاره به سفر اخير رئيس سازمان برنامه و بودجه به اين استان، اظهار داشت: رئيس سازمان برنامه و بودجه به عنوان جانشين  فرماندهي ستاد اقتصاد مقاومتي در استان انتخاب شده است  که اين موضوع بي شک مي تواند براي استان برکات و دستاوردهاي بزرگي به همراه داشته باشد.

عباسي، تکميل راه آهن مبارکه به سفيد دشت را از مهمترين اين طرح ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا ۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح در نظر گرفته شود که اميد مي رود با جذب به موقع اين اعتبار، اين طرح ملي که يکي از نيازهاي اصلي استان براي توسعه است ، در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداري برسد.

عباسي، همچنين از اختصاص اعتبار براي اجراي طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان خبر داد و تصريح کرد: مقرر شد تا مطالعات اين طرح ظرف دو ماه آينده انجام گيرد.

وي، اجراي آزاد راه شهرکرد- خوزستان ، انجام تملک اراضي محور شهرکرد- بروجن- لردگان با ۱۰ ميليارد تومان، طرح راهسازي محور فارسان- دشتک با تخصيص اعتبار ۳۰ ميليارد تومان و تسريع در تکميل محور شهرکرد- بازفت و شهرکرد- شلمزار- ناغان از ديگر مصوبات دولت در سالجاري برشمرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07