پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندارچهارمحال و بختياري:

اعتبارات عمراني امور عشاير چهارمحال وبختياري۵۰ درصد افزايش يافت

کد خبر: 42544 تاریخ انتشار: 1398/06/23
نمایش: 1601
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به حضور عشاير در تعدادي از شهرستان‌ها گفت: اعتبارات عمراني امور عشاير استان از ۲ سال گذشته تاکنون بيش از ۵۰ درصد افزايش داشته است.
اقبال عباسي روز شنبه در جلسه شوراي عشاير استان  با حضور رئيس سازمان امور عشاير کشور افزود: اعتبارات عمراني اين سازمان از ۱۲۰ ميليارد ريال به ۲۴۰ ميليارد ريال رسيده است و اعتبارات جاري نيز ۳۰ درصد افزايش داشته است.

وي ضمن تاکيد بر نقش عشاير در همه عرصه ها و توسعه و خودکفايي در بخش هاي مختلف به خصوص توليد گوشت قرمز و لبنيات، اظهار داشت: عشاير جمعيتي فعال، شجاع و سختکوش هستند و بايد در راستاي خدمت رساني به آنان گام‌هاي بزرگي برداشته شود.

وي گفت: اعطاي تسهيلات ارزان قيمت به روستاييان و عشاير تاثير بسياري در امر اشتغال و تامين منابع مالي دارد، اگر اين‌گونه تسهيلات ادامه يابد، قطعا به نفع عشاير خواهد بود.

عباسي به روز نبودن آمار و اطلاعات جمعيت عشايري استان را يادآور شد و افزود: اختلاف آماري بين جمعيت و بعد خانوار و همچنين تجزيه و تحليل هاي نادرست از آمار موجود، برنامه ريزان را با مشکل مواجه مي کند ،بنابراين لازم است تجزيه و تحليل‌ها به درستي انجام شود.

به گفته وي ، براساس سرشماري سال ۸۷ در استان ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفراز جمعيت استان معادل ۱۲ درصد جمعيت در همان سال را جامعه عشايري تشکيل مي دهند.

وي با تاکيد بر توزيع اعتبارات در بخش هاي مختلف در شهرستان ها افزود: بايد اعتبارات حوزه عشاير به خصوص اعتبارات خاص در شوراي برنامه ريزي شهرستان ها تعيين تکليف و هزينه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07