پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
وزير نيرو گفت:

احداث تصفيه‌خانه‌ها فاضلاب در کشور در طول دولت تدبير و اميد دو برابر شده است

کد خبر: 42562 تاریخ انتشار: 1398/06/26
نمایش: 1798
اخبار
وزير نيرو گفت: احداث تصفيه‌خانه‌ها فاضلاب در کشور از سال ۹۲ و در طول دولت تدبير و اميد در مقايسه با سالهاي قبل از آن دو برابر شده و اين ميزان از ۴.۷ دهم به ۹.۳ دهم در سال افزايش يافته است.
رضا اردکانيان روز سه شنبه در آيين بهره‌برداري از طرح تصفيه‌خانه فاضلاب شهر فارسان استان چهارمحال و بختياري افزود: در ساير شاخص‌ها نيز در دولت تدبير و اميد پيشرفت هاي خوبي حاصل شده و اميد است تا پايان دولت بتوان در تکميل و بهره برداري طرح‌هاي در حال اجرا اقدام کرد.

وي تصريح کرد: اکنون در کشور ظرف هر ۴۰ روز يک تصفيه خانه فاضلاب را در کشور بهره برداري مي‌شود و تصفيه‌خانه فارسان به عنوان ۲۲۶ طرح تصفيه خانه فاضلاب در کشور وارد مدار بهره‌برداري شد.

اردکانيان، اجراي طرح‌هاي جمع‌آوري فاضلاب را از شاخص هاي توسعه يافتگي در جهان دانست و گفت: اين موضوع با جديت در کشور پيگيري مي‌شود و بازچرخاني آب با استفاده از فناوري هاي نوين در دستورکار قرار داده شده است.

وي با بيان اينکه کنترل کيفي آب شرب جزو خط قرمزهاي وزارت نيرو است، خاطرنشان کرد: حفاظت از مخازن و شبکه هاي انتقال آب در اولويت برنامه هاي اين وزارتخانه قرار دارد.

اردکانيان، استفاده از ظرفيت هاي گردشگري سايت‌ها و مخازن سدها را از ديگر برنامه هاي مهم اين وازرتخانه برشمرد و گفت: اين برنامه با دستور رئيس جمهوري و با همکاري سازمان ميراث فرهنگي در راستاي توسعه گردشگري در حال پيگيري است.

وزير نيرو، اجراي طرح هاي اين نهاد را در راستاي توسعه اشتغالزايي دانست و اظهار داشت: ايمن سازي، مهندسي ساختمان و حفاظت و ايمني مخازن و کانال ها از ديگر اولويت هاي اين وزارتخانه است.

اردکانيان، جلب رضايت مردم را مهمترين هدف از اجراي طرح هاي اين وزارتخانه دانست و گفت: با وجود شتاب و سرعت در اجراي طرح ها اما بايد براي جلب رضايت مردم تلاش بيشتري شود و اين موضوع نيازمند بازنگري در برخي از روش‌ها است.

عضو کابينه دولت دوازدهم، با اشاره به اجراي ۲۵۹ طرح وزارت نيرو در استان چهارمحال و بختياري، افزود: اين طرح ها با اعتباري افزون بر ۲ هزار و ۵۳۰ ميليارد تومان اعتبار در حال اجراست که در مجموع به صورت ميانگين از پيشرفت ۵۳ درصدي برخوردار شده است.

وزير نيرو با اشاره به شاخص بهره‌مندي شهرهاي چهارمحال و بختياري از شبکه جمع‌آوري فاضلاب، خاطر نشان کرد: اين شاخص در استان ۶۲ درصد است در حالي که در کشور ۵۱ درصد است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07