پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي وزارت کشور

احزار هويت در انتخابات، الکترونيکي است

کد خبر: 42575 تاریخ انتشار: 1398/06/28
نمایش: 1829
اخبار
معاون سياسي وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات کشور ، احزار هويت در انتخابات پيش رو را فقط به صورت الکترونيکي عنوان کرد.
جمال عرف روز پنجشنبه در حاشيه ديدار با نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور براساس سياست‌هاي ابلاغي انتخابات، که تصريح کرده است الکترونيکي شدن در مراحل ثبت‌نام و اخذ و شمارش آرا، تکليفي برعهده اين وزارتخانه است بر اين اساس مرحله احراز هويت در انتخابات، الکترونيکي خواهد بود و سامانه انتخابات، احراز هويت را برعهده دارد و براساس کد ملي است که مشخص مي کند دارنده اين شماره کد ملي مي تواند راي بدهد يا نه .

عرف اظهار داشت: ويژگي سامانه ، اين است که  کد ملي مبناي احراز هويت افراد در انتخابات است و شناسنامه جعلي يا فرد متوفي وجود نخواهد داشت.

معاون سياسي وزارت کشور و رئيس ستاد انتخابات گفت:قدم دوم، اخذ راي است، که وزارت کشور در اين مرحله نيز  براساس ظرفيت هايي که دارد، اعلام آمادگي کرده است و در اين زمينه با شوراي نگهبان در حال رايزني است تا توافقات اوليه را با شوراي نگهبان ايجاد کند.

عرف گفت: در مرحله احزار هويت نيز از دستگاه‌هاي موجود استفاده مي‌شود و دستگاه هاي جديد نيز سفارش داده شده است و بخشي ديگر از ظرفيت دستگاه‌هاي اجرايي استفاده ميشود و براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات، تمامي دستگاههاي اجرايي موظفند تجهيزات لازم را در اختيار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار دهند و در مجموعه جهت‌گيري کلي وزارت کشور ايجاد اعلام آمادگي لازم براي برگزاري انتخابات الکترونيک است، منتهي تا مقداري که مي‌شود ظرفيتها را ايجاد کرد و آن مقداري که با شوراي نگهبان با عنوان ناظر انتخابات به توافق رسيد.

وي در خصوص سفر خود به چهارمحال و بختياري گفت : اين شانزدهمين سفر استاني معاون وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات کشور است که در اين سفرهاي ارزيابي از عملکرد ستادهاي انتخاباتي استان ها مورد بررسي قرار مي گيرد.

به گفته وي، ارزيابي شرايط سياسي و اجتماعي استانها در اين سفرها انجام مي شود و نشست با ستاد انتخابات و معتمدين و فعالان سياسي و اجزاب برگزار مي شود تا انتخاباتي در تراز جمهوري اسلامي ايران برگزار شود همانگونه که در سياست کلي انتخاباتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري تاکيد شده است و رييس جمهوري آن را به وزارت کشور ابلاغ کرده است و اين مبناي کار قرار خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07