پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون وزير کشور:

صندوق‌هاي رأي تعيين‌کننده چرخش قدرت در کشور است

کد خبر: 42576 تاریخ انتشار: 1398/06/28
نمایش: 1702
اخبار
معاون سياسي وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات گفت: بي شک تعيين کننده نتيجه انتخابات  در کشور، آراي حاصل از صندوق‌هاي راي است و در همين راستا حفظ سلامت و امنيت انتخابات يک ضرورت و اصل اساسي به شمار مي‌رود.
جمال عرف روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختياري افزود: ملاک عمل و پيشبرد برنامه‌هاي انتخاباتي کشور بر اساس سياست‌هاي کلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در مهرماه سال ۹۵ است و اين مهم سرلوحه تمامي اقدامات و برنامه‌هاي سه قوه حاکميتي قرار دارد.

وي با تاکيد بر توجه همه‌جانبه به دو مقوله سلامت و امنيت انتخابات از سوي مجريان و اعضاي ستاد انتخابات، تصريح کرد: اعضاي ستاد انتخابات با رعايت اصل بي‎طرفي موظف هستند تمامي تحرکات فردي، گروهي و فعاليت‌هاي حزبي را رصد و نظارت کنند.

عرف، تحقق مشارکت حداکثري را از ديگر سياست‌هاي ستاد انتخابات عنوان کرد و گفت: مجريان برگزاري انتخابات امانت‌داران راي مردم هستند از همين‌رو با پرهيز از هرگونه رفتار شائبه‌دار و رعايت اصل بي‎طرفي مي‌توانند با ايجاد اعتماد در بين مردم، آنها را به حضور پرشور وحداکثري در پاي صندوق‌هاي راي ترغيب کنند.

معاون سياسي وزير کشور خاطرنشان کرد: اعتقاد قلبي و عملي داريم که مردم کشور مردمي هوشمند، با درايت و همراه و وفادار به نظام هستند و با تشخيص درست خود در عرصه‌هاي مهم کشور همواره انتخاب‌ها و تصميماتي مبتني بر عقلانيت داشته‌اند و در اين دوره از انتخابات نيز اين هوشمندي را بار ديگر به اثبات مي‌رسانند.

عرف، تحريک‌ شکاف‌هاي قومي و مذهبي را از مهمترين خطوط قرمز عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: دستمايه قرار دادن اموري نظير تقسيمات کشوري، ورود پول‌هاي مشکوک و تبليغات زودهنگام داوطلبان از ديگر خطوط قرمز اين عرصه به شمار مي‌رود که بايد بخوبي از سوي مجريان مديريت و کنترل شود.

وي قانونمداري را اصل کلي برگزاري انتخابات دانست و گفت: اميد است اعضاي ستاد انتخابات و تمامي متوليان برگزاري انتخابات با رعايت اصول کلي بي‎طرفي، توجه به امنيت و سلامت کامل انتخابات و تلاش براي مشارکت حداکثري مردم رسالت خود را به بهترين نحو انجام دهند.

رئيس ستاد انتخابات کشور، تخريب اقدامات دولت از سوي داوطلبان احتمالي و طرفداران آنها را امري ناپسند و غيرقابل قبول دانست و تصريح کرد: مجريان برگزاري انتخابات در برابر اين تخريب‌ها و سياه‌نمايي‌ها هوشيار بوده و در فضاي منطقي و عقلاني از عملکرد دولت تدبير و اميد دفاع کنند.

عرف خاطرنشان کرد: انتقاداتي نيز به عملکرد دولت مطرح مي‌شود اما اين انتقادات بايد به دور از تخريب، تهمت و توهين و در مجراي قانوني و منطقي مطرح شود و در مقابل با پاسخگويي همراه باشد.

وي با ابراز اميدواري نسبت به برگزاري يک انتخابات پرشور، حداکثري، سالم و در امنيت کامل در کشور، افزود: به هيچ عنوان اجازه نخواهيم داد هر نوع مطالبه مشروع و يا حتي خواسته غيرقانوني در فضايي غير از صندوق‌هاي راي مطرح شود و بي‌شک تنها مرجع مشروع تعيين‌کننده نتيجه انتخابات آراي مردم است.

🔺معاون سياسي وزير کشور با قدرداني از تلاش و خدمات دولتمردان اين استان و به ويژه استاندار در مديريت سيلاب بهار امسال، خاطرنشان کرد: اين استان با وجود بالاترين ميزان بارش‌ها با کمترين مشکل و چالش مواجه شد که نشان‌دهنده مديريت صحيح مسئولان اين استان است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07