پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار خواستار شد:

نقاط حادثه‌خيز چهارمحال و بختياري شناسايي شود

کد خبر: 42639 تاریخ انتشار: 1398/07/09
نمایش: 2605
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي مقابله با هرگونه بحران احتمالي در مواجه با سيلاب فصل زمستان فرمانداران هر شهرستان موظف به شناسايي نقاط حادثه‌خيز در حواشي رودخانه‌ها، مسيل‌ها و پل‌ها هستند.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بحران اين استان افزود: فرمانداران هرچه سريع‌تر نسبت به آخرين وضعيت شهرستان خود در مواجه با هرگونه خطر احتمالي سيلاب اقدام کنند.

وي ادامه داد: گروههاي بازديد موظفند پس از شناسايي نقاط حادثه‌خيز، موارد را به صورت مکتوب به دستگاه‌هاي مربوط انتقال دهند و در نامه مکتوب نسبت به رفع خطر تاکيد شود.

عباسي، بيشترين نقاط و موارد حادثه خيز را مربوط به تاسيسات اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي عنوان کرد و گفت: شهرداري‌ها، آب منطقه‌اي، منابع طبيعي و جهاد کشاورزي نيز در رابطه با نقاط حادثه‌خيز مربوطه مسئوليت دارند و بايد در اين خصوص تدابير لازم را بينديشند.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تمامي مکاتبات مرتبط با شناسايي و رفع نقاط حادثه خيز در شهرستانهاي ۱۰ گانه استان مستند شود تا چنانچه خطري متوجه استان شد دستگاه متخلف به راحتي شناسايي و با آن برخورد شود.

عباسي با اشاره به قانون جديد مديريت بحران کشور، افزود: طبق اين قانون اگر کسي در ماموريت‌هاي مديريت بحران جان خود را از دست دهد ، به عنوان فداکار خدمت معرفي مي‌شود.

وي ، بر ايجاد آمادگي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان و امدادي براي مقابله با شرايط بحراني در بروز بلاياي طبيعي تاکيد کرد و گفت: سهل‌انگاري دستگاه‌هاي خدمات‌رسان و امدادي در شرايط بحراني پذيرفتني نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري وجود طرح و برنامه مدون و از پيش تعيين شده را منجر به چندين برابر شدن توان اجرايي در مسير خدمت‌رساني به مردم دانست.

عباسي، وقوع سيلاب‌هاي سال گذشته را يادآور شد و افزود: باتوجه به شرايط محتمل فصل پاييز و زمستان از هم اکنون همه دستگاه‌هاي عضو ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها به خصوص دستگاه‌هاي خدمات رسان و امدادي از جمله آب، برق، گاز، راهداري، جمعيت هلال احمر و اورژانس تدابير لازم را انديشيده و نسبت به افزايش سطح آمادگي خود اهتمام کافي داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري بر ضرورت بهره‌گيري از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد، بسيج، مشارکت جوامع محلي در مقاطع بحراني تاکيد و تصريح کرد: مردم بايد در هر شرايطي احساس کنند که مسئولان و نهادهاي مربوطه آمادگي لازم را دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07