پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رفع مشکلات واحدهاي پروژه مسکن مهر استان تا پايان سال

کد خبر: 42685 تاریخ انتشار: 1398/07/17
نمایش: 2549
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه در جلسه شوراي تامين مسکن استان با انتقاد از اينکه، برخي مديران در ادوار مختلف براي اجراي طرح‌ها و پروژه هاي عمراني کيفيت را مورد توجه قرار نمي دادند و براي کلنگ زني و افتتاح عجله داشتند، افزود: اين مسئله باعث شده است که ساکنين مسکن مهر در استان با مشکلاتي مواجه باشند
اقبال عباسي اضافه کرد : سواي اين بحث که مسکن مهر با چه تفکر و سياستي آغاز و ساخته شده است،اما اکنون وظيفه دولت است که اين پروژه را تکميل کند و در اختيار مردم قرار دهد.

وي تاکيد کرد: دستگاه‌هاي خدمات رسان و متولي بايد هرچه سريعتر جهت رفع مشکلات واحدهاي پروژه مسکن مهر استان تا پايان سال تلاش کنند.

وي با بيان اينکه طرح‌هاي مسکن مهر در قالب شهرک احداث شده‌اند، اما ظرفيت و قابليت شهرک را ندارند، اظهار داشت: با احداث اين مسکن‌ها مساحتي به مساحت شهرها افزوده شده است، که اين مساله موجب نارضايتي مردم از ارايه خدمات شهري شده است.

عباسي افزود: متولي اجراي طرح مسکن مهر وزارت راه و شهرسازي و پيمانکار پروژه در بيشتر مناطق بنياد مسکن انقلاب اسلامي و شهرداريها است، که بايد براي ارائه خدمات و رفع مشکلات و کاستي‌ها، هماهنگي و همکاري بين دستگاهي ايجاد شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: با تشخيص دستگاه، زمين‌هاي مازاد براي تغيير کاربري به کميسيون ماده 5 ارائه‌ شود و براي کارکنان دولت فاقد مسکن در استان که فرم "ج" آن‌ها سبز است مسکن ساخته شود.

عباسي تصريح کرد:طرح مسکن يکم براي زوج‌هاي جواني است که فاقد مسکن بوده و به تازگي ازدواج کرده‌اند، اين افراد مي‌توانند با تشکيل يک تعاوني زمين از راه و شهرسازي تحويل گرفته و با استفاده از آورده شخصي و تسهيلات بانکي صاحب خانه شوند.

وي با اشاره به اينکه براي ساخت مسکن براي مردم چهار روش مشارکتي، مسکن يکم، مسکن ملي و احياي بافت فرسوده وجود دارد، بيان کرد: سازمان نظام مهندسي، شهرداري، مسکن‌سازان حقيقي و اداره‌کل ورزش و جوانان مي‌توانند در اجراي طرح مسکن يکم مشارکت داشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06