پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

صنعت چهارمحال و بختياري سالانه نيازمند ۲۸۸ ميليون مترمکعب آب است

کد خبر: 42740 تاریخ انتشار: 1398/07/29
نمایش: 3340
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خشکسالي يک دهه اخير در اين استان گفت: با برآورد انجام شده بخش صنعت اين استان در يک افق ۱۰ ساله نياز به ۲۸۸ ميليون مترمکعب اّب در سال را دارد.

الله‌کرم نصيري روز دوشنبه در جلسه بررسي مشکلات آب چهارمحال و بختياري اظهار داشت: هم‌اينک تنها ۱۶ ميليون مترمکعب آب در بخش صنايع کوچک و متوسط استان مصرف مي‌شود که بخشي از شهرک‌هاي صنعتي مرکز استان و ساير شهرستانها از جمله سامان و بروجن با بحران شديد کم‌آبي مواجه و با تانکر آبرساني مي‌شود.  

به گفته وي، با تکميل و بهره‌برداري از مجتمع پتروشيمي لردگان مصرف آبي ۱۶ ميليون متر مکعبي در سال بخش صنعت به ۳۲ ميليون مترمکعب در سال مي‌رسد که اين حجم آب صنعتي نسبت به نياز و تخصصي ۲۸۸ميليون مترمکعب بسيار ناچيز است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بايد متوليان بخش صنعت براي آماده‌کردن زيرساخت‌ها و فرايند آبرساني شرب و صنعتي به شهرک‌هاي صنعتي تلاش کنند و واحدهاي صنعتي دچار بحران آب را مديريت و بهبود بخشند.

نصيري، سهم تخصيص آب چهارمحال و بختياري از سرشاخه‌هاي کارون را يک ميليارد و ۱۰۰ ميليون مترمکعب در سال برآورد کرد و از دستگاه‌هاي اجرايي استان خواست تا سهم آب تخصصي در بخش‌هاي صنعت، کشاورزي، گردشگري و شرب از حوضه سرشاخه‌هاي کارون را مشخص و براي افق ۱۴۲۵ شفاف‌سازي کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07