پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

رعايت قوانين راه و شهرسازي، توجه به ضوابط و پرهيز از روابط در تغيير کاربري‌ها بايد همواره مورد توجه باشد

کد خبر: 42816 تاریخ انتشار: 1398/08/08
نمایش: 1765
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه مهم شوراهاي اسلامي در قانون گفت: نظرات شوراي شهر در کميسيون ماده 5 استان دخيل نيست و در تهيه و تدوين طرح‌هاي هادي روستايي و تفضيلي شهر نيازي به استعلام از شوراي هاي اسلامي نيست.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در جلسه کميسيون ماده ۵ چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: رعايت قوانين راه و شهرسازي، توجه به ضوابط و پرهيز از روابط در تغيير کاربري‌ها بايد همواره مورد توجه باشد و طبق قانون اعضاي شوراي اسلامي مي‌توانند پيشنهاد فني خود را از طريق شهردار و معاون فني به کميسيون ماده ۵ انتقال دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اگر شهرداري نياز به طرح‌هاي شهري در حوزه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، عمراني و... دارد مي‌تواند از شوراي شهر بخواهد تا اين موارد را تهيه کرده و در بودجه سالانه شهري اجراي آن را پيش‌بيني کند.

به گفته وي، شهرداري‌ها نيز در عملکرد و تغيير کاربري املاک و صدور پروانه ساختمان بدنبال سودآوري نباشند و مراعات مراجعين را نيز داشته باشند.  

استاندار چهارمحال و بختياري، مجوزدار بودن بخش عمده‌اي از بناهاي شهري استان را يادآور شد کرد و گفت: نبود واحدهاي مسکوني غيرمجاز و حاشيه‌نشيني موجب انسجام و با اصول شدن معماري در شهرهاي استان شده است.

وي، بر رعايت طرح تفصيلي در مناطق شهري تاکيد کرد و گفت: طرح تفصيلي، طرحي است که بر اساس معيارها و ضوابط کلي طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري در سطح محلات مختلف شهر، وضعيت دقيق و تفصيلي شبکه عبور و مرور و ميزان تراکم ساختمان و جمعيت شهري مدنظر قرار مي‌گيرد.

عباسي افزود: شهرداري‌ها در ساخت و ساز واحدها و مجتمع‌ها بايد به ايجاد پارکينگ توجه ويژه داشته باشند، زيرا عمده مشکلات ترافيکي در مرکز استان اکنون نبود پارکينگ است.

در اين جلسه طرح ساماندهي و ساخت " مجموعه تفريحي گردشگري تهليجان" با مساحت ۱۶۹ هکتار با کاربري مجتمع ورزشي، گردشگري ، تفريحي در مجاور پارک تهليجان تصويب و اجازه واگذاري حدود ۵ درصد معادل يکهزار و ۹۰۰ متر به بخش خصوصي صادر شد.  

در جلسه کميسيون ماده ۵ چهارمحال و بختياري۱۲ طرح معماري و فني مطرح و کليات آنها مصوب شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06