پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد

نيت‌هاي واقفان در مسير نيازهاي روز جامعه هدايت شود

کد خبر: 42825 تاریخ انتشار: 1398/08/09
نمایش: 2013
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نيت‌هاي واقفان و افراد نيکوکار با ارائه مشاوره‌هاي لازم به سمت نيازهاي واقعي و روز جامعه هدايت شود.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در همايش ياوران وقف اين استان اظهار داشت: فرهنگ متعالي وقف مصداق بارز احسان ماندگار، صدق در عمل به خير و تلاش براي کم کردن دردهاي همنوعان و تعالي اجتماعي و اقتصادي جامعه است که بايد بيش از پيش به اين مهم پرداخته شود.

وي با قدرداني از خدمات واقفان و خيران استان، افزود: تکريم امر حسنه وقف، تجليل از واقفان نيکوانديش و تلاش براي ترويج امر وقف نبايد به اين هفته محدود شود و در تمام روزهاي سال بايد در ترويج اين سنت حسنه اطلاع‌رساني و تبليغات انجام داد.

عباسي، ترويج فرهنگ وقف را يکي از الزامات تحقق تمدن اسلامي دانست و گفت: وقف نه تنها از نظر اقتصادي براي جامعه اسلامي بسيار مهم و اثرگذار است بلکه يک سرمايه اجتماعي به شمار مي‌رود که از اين قابليت در راستاي اعتلا و آباداني ايران اسلامي مي‌توان بنحو شايسته‌اي بهره‌برداري کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: وقف مي‌تواند در عرصه‌هاي متعددي با توجه به نياز امروز جامعه و منافع عمومي از جمله پزشکي، علم و فناوري، کمک به ساخت مسکن محرومان، ازدواج جوانان و کمک به درمان بيماران تعريف و ترويج شود.

عباسي، اشتغالزايي را از نيازهاي اولويت‌دار امروز کشور دانست و اظهار داشت: براي پيشگيري از شيوع آسيب‌هاي اجتماعي و کمک به معيشت افراد نياز است تا وقف‌هايي با نيت اشتغال جوانان شکل گيرد.

وي خاطرنشان کرد: انتظار مي‌رود کارشناسان امر به واقفان و خيراني که قصد وقف اموال خود را دارند راهنمايي و مشاوره لازم را ارائه دهند تا نيت آنها متناسب با نياز روز باشد.

در اين همايش از تعدادي از واقفان، خيران، فعالان قرآني، يات امناء مساجد و بقاع متبرکه و خادمان برتر استان تجليل شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06