پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور

چهارمحال و بختياري در رديف ۴ استان برتر کشور

کد خبر: 42882 تاریخ انتشار: 1398/08/18
نمایش: 1783
اخبار
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور به تلاش مسئولان چهارمحال و بختياري در خصوص جذب منابع اشتغالزايي بانکي اشاره و تصريح کرد: سال گذشته سهم اين استان از منابع توسعه روستايي ۴ هزار ميليارد ريال بوده است که چهارمحال و بختياري در رديف ۴ استان برتر کشور در جذب اين منابع قرار گرفته است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور با بيان اينکه بيش از ۹۵ درصد جمعيت روستايي ايران در روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار کشور سکونت دارد، گفت:يک ميليارد و ۵۰۰ ميلون دلار اعتبار ارزي با تلفيق منابع بانکي برابر ۱۸۰ هزار ميليارد ريال براي تسهيلات اشتغالزايي و توسعه پايدار روستايي در نظر گرفته شده است.

🔸محمد اميد روز شنبه در همايش تبيين و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي ۳۷۵ روستاي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: روستاييان با جذب اين تسهيلات مي‌توانند تا ۵ سال از منابع مطمئن در حوزه اشتغالزايي و توسعه پايدار بهره‌مند باشند.

وي گفت: هم‌اينک ۶۲ هزار آبادي و روستا در ايران وجود دارد که از اين تعداد ۳۸ هزار روستا افزون‌بر ۲۰ خانوار جمعيت دارد که بيش از ۹۵ درصد جمعيت روستايي کشور را تشکيل مي‌دهد.
اميد تصريح کرد: در ۲۴ هزار روستاي زير ۲۰ خانوار ايران تنها ۵ درصد جمعيت کشور سکونت دارد.

وي يادآور شد: هم‌اکنون در اين روستاها وضعيت بهداشت، آموزش و راه شوسه ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور اظهار داشت: از ابتداي انقلاب اسلامي ايران تاکنون در روستاهاي ايران شاخص گازرساني به ۸۴ درصد و راه‌هاي آسفالته به ۸۰ درصد رسيده و همچنين آب و برق ۵۸ هزار روستاي کشور تامين شده است.

وي گفت: با وجود تمامي تلاش‌هاي صورت گرفته، متاسفانه با کاهش نرخ جمعيت و سکونت روستايي کشور روبرو شده‌ايم و جمعيت روستايي ايران در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ۲۱ ميليون نفر برابر ۷۵ درصد جمعيت کشور بوده است.

اميد افزود: اين در حالي است که جمعيت روستايي کشور هم‌اينک نيز ۲۱ ميليون نفر اما برابر ۲۶ درصد جمعيت ايران است و اين آمار نشان مي‌دهد در اين مدت ظرفيت جديدي در روستاهاي ايران ايجاد نشده است.

وي يادآور شد: البته ۳۰ درصد کاهش جمعيت ايران در اين مدت مربوط به شهرهايي بوده که تبديل به شهر شده‌اند و هم‌اينک ۵۰۰ روستاي حاشيه شهرهاي ايران در نوبت ارتقاء و تبديل به شهر قرار دارد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور تاکيد کرد: در دور دوم اختصاص تسهيلات و منابع بانکي براي اشتغالزايي و توسعه پايدار روستايي به سندهاي برنامه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي مانند اسناد برنامه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي ۳۷۵ روستاي چهارمحال و بختياري استناد خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07