پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

محروميت‌زدايي از روستاها لازمه تحقق توسعه پايدار است

کد خبر: 42883 تاریخ انتشار: 1398/08/18
نمایش: 1971
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برنامه دولت براي روستاها گفت: محروميت‌زدايي از روستاها لازمه تحقق توسعه پايدار و شکوفايي کانون عملياتي اقتصاد مقاومتي است.
اقبال عباسي روز شنبه در همايش تبيين و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي ۳۷۵ روستاي اين استان با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور افزود: در روستاها ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بسياري وجود دارد که بهره‌گيري از آن نه تنها منجر به توسعه اين مناطق مي‌شود بلکه توسعه پايدار را  نيز به همراه دارد.

وي ادامه داد: روستاهاي استان در حوزه گردشگري، رونق کسب و کارهاي خدماتي، توسعه باغات و کشاورزي، دامپروري و رونق مشاغل دانش‌بنيان داراي ظرفيت‌هاي بسياري است که با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان اين ظرفيت‌ها را در خدمت محروميت‌زدايي روستاها به کار گرفت.

عباسي با بيان اينکه زيرساخت‌هاي توسعه در تمامي روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار اين استان تکميل شده است، تصريح کرد: اين شاخص بالاتر از ميانگين کشوري است و تا حد زيادي تلاش شده تا محروميت در روستاهاي استان برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: با اين وجود براي ماندگاري روستاييان در روستاها و رونق اشتغال در اين مناطق اقدامات قابل توجه و موثري انجام نشده و نيازمند برنامه‌ريزي اساسي است.

عباسي، تکميل زنجيره توليد را از مهمترين راهکارهاي رونق اشتغال در روستاها دانست و گفت: توجه به اين مهم با توجه به ظرفيت روستاهاي استان يک ضرورت است.

وي خاطرنشان کرد: سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي دقيق و مبتني بر واقعيت‌هاي موجود در کنار همکاري مردم روستاها و مسئولان مي‌تواند در توسعه روستايي نقش موثري ايفا کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07