پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي استاندار:

شناسايي کودکان بازمانده از تحصيل چهارمحال و بختياري تشديد مي‌شود

کد خبر: 73304 تاریخ انتشار: 1398/10/30
نمایش: 2172
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تشکيل کميته‌اي متشکل از دستگاه‌هاي مربوطه فرايند شناسايي و رفع مشکات کودکان بازمانده از تحصيل استان قوت بيشتري به خود مي‌گيرد.

جعفر مرداني شامگاه دوشنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش اين استان با اشاره به وجود ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصيل در اين استان افزود: تاکنون نيمي از اين کودکان شناسايي شده‌اند و مابقي به دلايل متعددي هنوز شناسايي نشده‌اند که اين موضوع مي‌طلبد کميته ويژه‌اي براي آن تشکيل شود.

وي ادامه داد: اين کميته با محوريت آموزش و پرورش و عضويت دستگاه‌هايي نظير علوم پزشکي، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، کميته امداد، بهزيستي، ثبت احوال، دفتر امور اجتماعي و دفتر امور بانون بزودي تشکيل مي‌شود، که تهيه برنامه جامع و مدوني مبتني بر ماموريت و شرح وظايفي اين دستگاه‌ها از مهمترين ماموريت‌هاي اين کميته قرار مي‌گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه به ابراز نارضايتي فرهنگيان استان در خصوص نحوه رتبه‌بندي معلمان اشاره کرد و گفت: اين مطالبه فرهنگيان استان با مکاتباتي با وزارت آموزش و پرورش به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده مي‌شود.

مرداني، همچنين به برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در مدارس نيز اشاره کرد و گفت: مهمترين اين برنامه‌ها طرح ياريگران زندگي است که تاکنون عملکرد موفقي داشته است.

وي اولويت برنامه‌هاي فرهنگي در مدارس را پيشگيري از اعتياد دانست و خاطرنشان کرد: تنها راهي که مي‌توان در بحث مبارزه و مقابله با اعتياد به کار گرفت مباحث فرهنگي براي پيشگيري، آگاهي و اطلاع‌رساني در جامعه است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07