پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

واگذاري اراضي صنايع نيمه مزاحم بايد قانوني باشد

کد خبر: 83545 تاریخ انتشار: 1398/12/08
نمایش: 2994
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري شرايط واگذاري واحدهاي صنايع مزاحم و نيمه مزاحم در طرح فن‌آوران ۲شهرکرد را داشتن پروانه کسب مجاز اعلام کرد و گفت:واگذاري در اين اراضي بايد مطابق قانون انجام شود.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در جلسه تعيين تکليف اراضي صنايع نيمه مزاحم شهرکرد در محدوده کوره‌هاي آجرپزي با تاکيد بر سرعت‌بخشي در ساماندهي و خارج کردن واحدهاي نيمه‌مزاحم صنعتي از محدوده مناطق مسکوني اظهار داشت: سلامتي روحي و جسمي شهروندان و رفاه اجتماعي مناطق مسکوني در اولويت مسئولان اجرايي قرار داشته باشد.

به گفته وي،رعايت قوانين ساخت و ساز شهرسازي، توجه به ضوابط قانوني ، پرهيز از سليقه و نظر غيرکارشناسانه در تغيير کاربري‌ها همواره مورد توجه مسوولان مديريت شهري باشد.

عباسي ، همچنين در اين جلسه با اشاره به معيارهاي لازم براي تصويب  سايت محوطه کارگاهي صنايع نيمه مزاحم شهرکرد با وسعت ۵۲ هکتار معروف به (کوره هاي آجرپزي ) شهرکرد تصريح کرد: بايد در امر واگذاري واحدهاي اين سايت، ملاک بر شناسايي افراد و صاحبان حرفه‌هاي مرتبط و با نگاه چشم‌انداز توسعه  ۲۵ ساله آينده طراحي و تصويب شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: با استقرار صنايع کوچک داخل شهر در اين محوطه کارگاهي، تحولي مهمي در زيباسازي و آرامش بخشي در مناطق مسکوني مرکز استان ايجاد خواهد شد.  
 
وي، از مسوولان اجرايي مرکز استان خواست تا نسبت به ساماندهي و استقرار کامل صنايع مزاحم و نيمه مزاحم که موجب سلب آسايش زندگي مردم مي‌شوند، بدون معطلي رسيدگي کنند.

عباسي، افزود: براي اين اقدام، کميته‌اي کارشناسي از نمايندگان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفي، شهرداري شهرکرد و اداره کل حفاظت محيط زيست و با مسووليت اداره صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري تشکيل و فعال شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07