پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري :

گردشگران و مسافران به چهارمحال و بختياري سفر نکنند

کد خبر: 83562 تاریخ انتشار: 1398/12/17
نمایش: 2455
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري از ممنوعيت ورود گردشگران و مسافران به اين استان تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: از مردم سراسر کشور درخواست مي‌شود به اين استان سفر نکنند.
اقبال عباسي ۱۷ اسفندماه در  جلسه ستاد استاني پيشگري و مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري از ممنوعيت ورود گردشگران و مسافران به اين استان تا اطلاع ثانوي خبر داد و اظهار کرد: از مردم درخواست مي‌شود به اين استان سفر نکنند زيرا ما در حال حاضر آمادگي اسکان و پذيرايي از مسافران را نداريم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مبادي ورودي استان از امروز کنترل مي‌شود و جلوي ورود خودروهايي که متعلق به اين استان نباشند و براي گردش و مسافرت قصد دارند به اين استان وارد شوند گرفته و خودروي رانندگاني که از اين دستور سرپيچي کنند به پارکينگ منتقل مي‌شود.

وي با تأکيد بر اينکه چهارمحال و بختياري يک استان ترانزيتي است، خاطرنشان کرد: ورود خودروهاي باري که داراي مجوز حمل و بارنامه هستند بلامانع است.

عباسي با اشاره به تبعات کرونا ويروس بر جامعه، يادآور شد: در حال حاضر تمامي امکانات کشور بر روي مسئله درمان متمرکز شده است، اما نبايد از تبعات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اين ويروس غافل شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه پذيرش و اسکان مسافران در مهانسراهاي دولتي، زائرسراها، اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي، ويلاها و خانه‌هاي اجاره‌اي ممنوع است، اضافه کرد: فرمانداران نيز مي‌توانند ورودي‌هاي شهرستان‌هاي خود را بنا بر تشخيص کنترل و از ورود مسافران و گردشگران به اماکن تفريحي و توريستي ممانعت کنند.

عباسي با بيان اينکه ساعات کاري ادارات به روال سابق بازگشته است، عنوان کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد در محل خدمت خود مستقر باشند و بدون هماهنگي نبايد محل خدمت را ترک کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اهميت گندزدايي و ضدعفوني مکان‌هاي عمومي و معابر، گفت: اين مسئله بايد بيش‌تر از گذشته مدنظر قرار بگيرد، مي‌توان در همين راستا از تجهيزات سم‌پاشي دستگاه‌هاي اجرايي مانند جهادکشاورزي، مديريت بحران نيز استفاده کرد.

وي با بيان اينکه برگزاري هرگونه تجمع، مجالس و محافل شادي و عزا ممنوع است، عنوان کرد: امامزادگان و اماکن متبرکه نيز تعطيل شود، مردم بايد بدانند امن‌ترين مکان براي آن‌ها خانه است، توصيه مي‌شود در اين دوران در خانه بمانند.

عباسي با اشاره به اهميت تأمين اقلام دارويي و تجهيزات حفاظتي براي کادر درمان، توضيح داد: بايد اعتبار مورد نياز براي خريد اين اقلام از سوي سازمان برنامه و بودجه در اختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار بگيرد، هيچ‌گونه نگراني بابت کمبود اعتبار وجود ندارد.

وي اظهار کرد: مصوبات ستاد استاني پيشگيري و مقابله با کرونا نبايد مغاير با مصوبات ستاد ملي باشد، براي تعطيلي هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در جلسه‌اي با حضور وزراي مرتبط تصميم‌گيري و به استان‌ها ابلاغ مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تأکيد کرد: دانشگاه علوم پزشکي آمادگي کامل براي شرايط بحراني را داشته باشد، دستگاه‌هاي اجرايي نيز آمار مهمانسراها، خوابگاه‌ها  خود را براي ايجاد نقاهتگاه در شرايط بحراني در اختيار دانشگاه قرار دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07