پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

مديريت بازار و کنترل مبادي ورودي چهارمحال و بختياري بيشتر شود

کد خبر: 93570 تاریخ انتشار: 1398/12/21
نمایش: 2532
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به قرارگيري در روزهاي بحراني شيوع ويروس کرونا در استان، نيازمند تدبير بيشتر در خصوص مديريت بازار و کنترل مبادي ورودي استان هستيم.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در ستاد استاني مقابله و پيشگيري از شيوع ويروس کرونا افزود: فرمانداران هر شهرستان با موافقت شوراي تامين، اين اختيار را دارند که برخي از اصناف را تعطيل کنند تا به خلوت‌تر شدن بازار منجر شود.

 وي ادامه داد: برخي از اصناف که ضرورتي به فعاليت آنها وجود ندارد تعطيل شوند و فقط فروشگاه‌هايي که اقلام و کالاهاي اساسي مردم را عرضه مي‌کنند، به فعاليت خود ادامه دهند.

عباسي همچنين با تاکيد بر افزايش کنترل مبادي ورودي شهرستانها، تصريح کرد: ضمن کنترل دقيق و به کارگيري حساسيت لازم، بايد نوع برخورد با مسافران و افراد ورودي به صورت محترمانه و بدون هرگونه رفتار سلبي باشد.

 استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي جلوگيري از حضور مردم در بازار و تجمعات و ورود مسافر به استان، آموزش و فرهنگسازي مهمترين راهکار است، خاطرنشان کرد: اميد است رسانه‌ها در کنار مسئولان بتوانند به خوبي فرهنگسازي کنند.

وي ادامه داد: باتوجه به کسادي بازار تمامي دستگاه‌هاي دولتي که اماکن خود را به بخش خصوصي اجاره داده‌اند اجاره خود را با فرصت يک تا دوماه دريافت کنند، همچنين از ساير مالکان نيز درخواست مي‌شود با مستأجران خود در اين ايام مدارا کنند.

عباسي از ساخت دستگاه توليد ماسک در چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: اين دستگاه قابليت توليد روزانه ۳ تا ۵ هزار ماسک را دارد، ماسک‌هاي توليدي در کارگاه‌هاي کوچک جهت ضدعفوني در اختيار کارخانه پرتودهي گاما قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تأکيد کرد: بيمارستان صحرايي مديريت بحران با ظرفيت ۳۸ تخت بيمارستاني در صورت نياز در اختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار مي‌گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07