پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اجراي ۹۰ درصد تصميمات ستاد مقابله با کرونا به همراهي مردم نياز دارد

کد خبر: 93584 تاریخ انتشار: 1398/12/26
نمایش: 2153
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اجرايي شدن ۹۰ درصد تصميمات ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ به همراهي، همکاري و هم‌افزايي مردم نيازمند است.
اقبال عباسي روز دوشنبه در ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ در چهارمحال و بختياري،با قدرداني از مجموعه تلاش‌گران اين حوزه به‌ ويژه پزشکان، پرستاران، بسيجيان، داوطلبان جمعيت هلال احمر، گروه‌هاي بسيج، بازار و نيروهاي مردمي تاکيد کرد:‌ مصوبات صادر شده در اين نشست به اجرا و رعايت آن از سوي مردم نياز دارد.

وي از مردم درخواست کرد، براي کاهش شيوع اين ويروس در خانه بمانند و مراعات کنند و اين روزها به‌منظور جلوگيري از شيوع و گسترش ويروس کرونا از خانه بيرون نيايند.

عباسي تصريح کرد:‌ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز وعده داده در صورتي که مردم ۲ هفته در خانه بمانند، ويروس کرونا کنترل شود.

وي يادآور شد: براساس فرمان مقام معظم رهبري تدابير ستاد ملي مبارزه با ويروس کرونا براي همه لازم‌الاجراست.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت:‌ طبق آمار رييس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد اگر مردم رعايت نکنند و زنجيره شيوع را قطع نکنند، به‌ طور ميانگين روزانه ۵ نفر در اين استان به ويروس کرونا مبتلا مي‌شوند.

وي گفت:‌ با اجراي طرح ملي بسيج پيشگيري از کرونا، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و دولتي بايد در راستاي اجراي مطلوب اين طرح همکاري داشته باشند.

عباسي تاکيد کرد: روساي کميته‌هاي ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ در چهارمحال و بختياري در نشست‌هاي بعدي گزارش اقدامات خود را ارايه ندهند و فقط خواسته‌هاي نيازمند مصوبه خود را مطرح کنند.

وي افزود: با توجه به کمبود بيمارستان‌ها در چهارمحال و بختياري بايد تجهيزات و امکانات مورد نياز در اختيار دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد قرار گيرد، تا به‌صورت صحيح و به‌موقع در نقاهتگاه‌ها مديريت شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: هيچ شخص حقيقي و حقوقي بدون هماهنگي با دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد حق جمع‌آوري کمک به اسم مقابله با ويروس کرونا در استان را ندارد.

وي يادآور شد: هر اقدامي در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ در چهارمحال و بختياري بايد با همکاري دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد باشد.

عباسي اظهار داشت: هيچ‌کدام از مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري براي ارايه عملکرد خود در اين حوزه منع نشده‌اند، اما منبع اصلي ارائه آمار فقط دانشگاه علوم پزشکي است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: شرکت مخابرات استان نسبت به افزايش سرعت اينترنت و کمک‌هاي ارتباطي، اقدام و براي اطلاع‌رساني‌هاي آموزشي درخصوص ويروس کرونا از طريق پيامک همکاري کند.

وي افزود: اختيار لازم براي محدود کردن مسيرها، ايست و بازرسي، کنترل ورودي‌ها و خروجي‌ها و ساير موارد مرتبط با پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ در چهارمحال و بختياري به فرماندارن شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان داده شده است.

عباسي تصريح کرد: مرخصي‌هاي فرمانداران، بخشداران و تمامي اعضاي ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري کوويد ۱۹ در چهارمحال و بختياري تا پايان ريشه‌کني اين ويروس لغو و حضور تمامي آنان در محل خدمت ضروري است.

وي يادآور شد: ورود گردشگر و مسافر به چهارمحال و بختياري همچنان ممنوع است و در مراکز اقامتي، تفريحي و گردشگري نبايد هيچ خدماتي به آنان داده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: عوامل مختلف مستقر ايست و بازرسي‌هاي چهارمحال و بختياري از نظر بيمه، خدمات اداري، قضايي و موارد خدماتي ديگر،مورد حمايت هستند.

وي گفت: تامين مواد اوليه و ابزار لازم براي توليد ماسک، ‌دست‌کش و مواد شوينده در چهارمحال و بختياري اولويت اصلي مسوولان مربوطه باشد.

عباسي افزود: ‌ورود مرغ و گوشت به داخل چهارمحال و بختياري بايد زيرنظر و مورد تاييد جهاد کشاورزي، ‌دامپزشکي و ساير مراجع ذي‌صلاح قانوني انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري توصيه کرد: مردم استان به هيچ وجه گوشت و مرغ خارج از شبکه توزيع را خريداري نکنند.

وي يادآور شد: ضدعفوني دستگاه‌هاي خودپرداز در چهارمحال و بختياري تنها بايد از طريق خود بانک‌هاي عامل انجام شود.

وي اظهار داشت: ساعت‌کاري دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري مانند ساير نقاط کشور براساس همان روال عادي خواهد بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07