پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال وبختياري:

بانک اطلاعاتي سالمندان تهيه و تدوين شود

کد خبر: 154151 تاریخ انتشار: 1397/04/31
نمایش: 1032
اخبار
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ضرورت خدمت رساني به سالمندان گفت: بانک اطلطاعاتي سالمندان در استان تهيه و تدوين شود.

جعفر مرداني روز سه شنبه در جلسه شوراي سالمندان استان با اشاره به نبود آمار دقيق از جامعه سالمندي در استان افزود: اين بانک اطلاعاتي به منظور ساماندهي و بهبودبخشي به وضعيت اين قشر تهيه و تدوين شود.

وي بر سياستگذاري براي تامين سلامت و رفاه سالمندان، تصويب و اجراي برنامه‌هاي مربوط به سالمندان در دستگاه‌هاي اجرايي و سازماندهي امور سالمندان در استان تاکيد کرد و گفت: براساس آمار ۲۵ درصد جمعيت کشور در ۲ دهه آينده سالمند خواهند شد.

به گفته وي، جمعيت استان نيز به دليل بالارفتن سن ازدواج، افزايش طلاق، کاهش تمايل خانواده‌ها به فرزندآوري و بحث افزايش اميد به زندگي و افزايش سطح رفاه اجتماعي رو به سالمندي است که اين امر برنامه‌ريزي و سياستگذاري همه دستگاه‌هاي اجرايي استان را مي‌طلبد.

مرداني افزود: تکريم سالمندان و حفظ حرمت و احترام براي اين قشر، تامين و رفع مشکلات معيشتي و اوقات فراغت، تامين سلامت بهداشت و درمان، ايجاد بسترهاي لازم براي حضور فعال و موثر سالمندان در جامعه يک امر ضروري است.

وي با تاکيد بر اينکه سالمندان به عنوان نيروي باتجربه براي جامعه و نسل جوان هستند، گفت: بايد از تجربيات اين قشر استفاده کرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به اينکه حمايت از اين قشر و ارائه خدمات مورد نياز به سالمندان يکي از سياست‌هاي برنامه ششم توسعه است که بايد از تمام ظرفيت‌ها از جمله توان خيران، سازمان‌هاي مردم نهاد و تجربه‌هاي اجتماعي، فرهنگي استفاده کرد.

به گفته وي، براساس آمار سازمان بازنشستگي استان بيش از ۱۶ هزار بازنشسته در استان شناسايي شده است اما اين  آمار دقيق از جامعه هدف بازنشستگان و سالمندان استان نيست.

وي بر تدوين سند سلامت سالمندان تاکيد کرد و گفت: تمام دستگاه‌هاي متولي از جمله سازمان بازنشستگي، بهزيستي، دانشگاه علوم پزشکي و ثبت احوال بايد براي تدوين اين سند برنامه‌ريزي کنند. مرداني با اشاره به ۹ مهرماه و روز جهاني سالمندان از دستگاه‌هاي متولي خواست تا براي بزرگداشت اين روز برنامه‌ريزي داشته باشند.

وي  بر صدور کارت منزلت براي سالمندان تاکيد کرد و گفت: ايجاد زيرساخت و فرهنگسازي در جامعه براي صدور اين کارت ضروري است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07