پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

منع ارائه خدمات به واحدهاي صادرکننده محصول از ساير گمرکات کشور

کد خبر: 154157 تاریخ انتشار: 1399/05/02
نمایش: 2022
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: به واحدهايي که صادرات خود را از ساير گمرکات کشور انجام مي‌دهند و حساب بانکي آن‌ها در خارج از استان است، هيچ خدماتي ارائه نمي‌شود
استاندار چهارمحال و بختياري دوم مردادماه در کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان اظهار کرد: تعدادي از واحدهاي توليدي استان صادرات خود را از گمرک استان انجام نمي‌دهند و حساب‌هاي بانکي و گردش مالي آن‌ها در بانک‌هاي خارج از استان انجام مي‌شود، از اين پس به اين واحدها در استان هيچ‌گونه خدماتي از جمله حواله براي تأمين مواد اوليه و تسهيلات بانکي داده نمي‌شود.

اقبال عباسي با بيان اينکه کارخانجات بزرگ استان بايد در استان دفتر داشته باشند، افزود: کميته‌اي تخصصي براي رفع مشکلات صادرات واحدهاي توليدي در استان تشکيل شود و واحدهايي که صادرات خود را از ساير گمرکات انجام مي‌دهند شناسايي شوند، ممکن است برخي از واحدها نتوانند از گمرک استان محصول خود را صادر کنند که اين واحدها استثنا هستند.

وي با بيان اينکه عوارض صادرات بادام در گمرک چهارمحال و بختياري به علت تخصصي بودن نسبت به ساير گمرکات کشور بالاتر است، گفت: به همين علت بسياري از صادرکنندگان راغب هستند براي کاهش هزينه‌هاي عوارض صادرات، بادام را از ساير گمرکات صادر کنند، نياز است براي تسهيل صادرات از گمرک استان در بحث قيمت‌گذاري انواع بادام عوارض گمرکي همانند ساير گمرکات کشور کاهش پيدا کند، اما نبايد اجازه دهيم اين تسهيل موجب سوءاستفاده شود.

عباسي در خصوص مشکلات احداث شهرک بادام، يادآور شد: تا جلسه آينده کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي گزارش کاملي از موانع صدور مجوزات براي احداث اين شهرک ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه در خصوص سفر سفير اتريش به اين استان، بيان کرد: بايد ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي اين استان براي سرمايه‌گذاري در حوزه کشاورزي، گردشگري و صنعت به بهترين نحو ارائه شود، اين سفر بايد کوتاه و مؤثر باشد تا بتوان نتيجه دلخواه را کسب کرد.

وي با اشاره به اينکه عرضه و توزيع کالا از طريق بورس مزاياي بسياري دارد، عنوان کرد: اين موضوع موجب مي‌شود دولت بتواند توليد و توزيع کالا را از اين طريق رصد کند، همچنين براي رفع مشکل توليدکنندگان براي تهيه مواد اوليه از طريق بورس، جلسه‌اي با مديران فولاد اصفهان برگزار شود.

عباسي در پايان در خصوص واگذاري منطقه ويژه اقتصادي به شرکت شهرک‌هاي صنعتي، خاطرنشان کرد: اگر شرکت شهرک‌ها تمايل براي انعقاد قرارداد واگذاري را دارد، مي‌تواند با پرداخت هزينه مقدمات را پيگيري کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07