پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
سفير اتريش در ايران:

اراده قوي براي توسعه روابط اتريش با چهارمحال و بختياري وجود دارد

کد خبر: 154199 تاریخ انتشار: 1399/05/12
نمایش: 2334
اخبار
سفير اتريش در ايران گفت: با سفر به اين استان مي‌خواهيم نشان دهيم که اراده قوي براي توسعه روابط اتريش با ايران و چهارمحال و بختياري وجود دارد.
سفير اتريش در ايران گفت: با سفر به اين استان مي‌خواهيم نشان دهيم که اراده قوي براي توسعه روابط اتريش با ايران و چهارمحال و بختياري وجود دارد.

🔸اشتفان شولتس 12 مردادماه در ديدار با استاندار چهارمحال‌وبختياري با اشاره به سابقه ديرين روابط ايران و اتريش، اظهار کرد: ايران و اتريش داراي سابقه 7 قرن روابط مستند، 5 قرن روابط مهم و راهبردي و بيش از يک و نيم قرن روابط ديپلماتيک مستمر هستند.

 وي ادامه داد: از اصول همکاري اين دو کشور اين بوده است که روابط دو کشور قابل اطمينان و پيش‌بيني بوده و در طي روابط ديپلماتيک دو کشور، اتريش شريک فناوري و مدرن‌سازي ايران به شمار مي‌رود.

شولتس تصريح کرد: در وقايع مهمي نظير تاسيس اولين دانشگاه منطقه خاورميانه، ايجاد شبکه توزيع آب و نقش محوري ارتباط ريلي کشور، آثاري از مهندسان و همکاران اتريشي در ايران وجود دارد.

سفير اتريش در ايران با بيان اينکه در حال حاضر رسيدن به شناخت کافي از دو طرف براي ايجاد روابط تنگاتنگ اتريش و چهارمحال‌وبختياري حائز اهميت است، افزود: بنده نه تنها نماينده اقتصادي اتريش بلکه سفير فرهنگي اين کشور در استان شما نيز هستم.

شولتس با اشاره به برگزاري 130 مناسبت فرهنگي از سوي سفارت اتريش در ايران، گفت: اين برنامه‌ها عمدتاً در تهران برگزار شدند و به دنبال آن هستيم که برخي از اين برنامه‌ها را در استان‌ها نيز اجرا کنيم.

سفير اتريش در ايران تاکيد کرد: به دنبال اين بوديم که در چهارمحال و بختياري نيز حضور يابيم که خوشبختانه اين اتفاق افتاد اگرچه به دليل مشکلات ناشي از ويروس کرونا، محدوديت‌هايي براي سفر وجود داشت اما مي‌خواهيم نشان دهيم که اراده قوي براي توسعه روابط اتريش با ايران و چهارمحال و بختياري وجود دارد.

شولتس با اشاره به گفت‌وگوي خود با رئيس اتاق بازرگاني چهارمحال و بختياري، بيان کرد: در اين ديدار حوزه‌هاي مورد علاقه دو طرف تا حدودي مشخص شد که حوزه آب يکي از اين حوزه‌ها بود چرا که اين استان نيز مانند کشور اتريش داراي منابع غني آب است.

سفير اتريش در ايران گفت: حوزه گردشگري نيز از ديگر حوزه‌هاي مورد علاقه کشور اتريش و چهارمحال‌وبختياري است، ضمن اينکه دو طرف مي‌توانند همکاري‌هاي مثمرثمري در حوزه کشاورزي داشته باشند.

🔹استاندار چهارمحال‌وبختياري نيز در ديدار سفير اتريش در ايران اظهار کرد: اميدواريم در سفرهاي بعدي با يک تيم اقتصادي قوي شاهد حضور شما در اين استان باشيم.

🔸اقبال عباسي با اشاره به اينکه چهارمحال‌وبختياري به عنوان مرتفع‌ترين استان ايران است، گفت: اين استان از بيشترين تابش آفتاب و پاک‌ترين آب و هوا برخوردار است و در مرکز کشور در همجواري استان‌هاي بزرگي مانند اصفهان و خوزستان قرار دارد.

استاندار بيان کرد: مردمان چهارمحال‌وبختياري مردماني خونگرم، زحمتکش و مهمان‌نواز هستند و ظرفيت‌هاي بسياري براي کار و تجارت و سرمايه‌گذاري در اين استان وجود دارد.

عباسي به توليد 20 درصد از بادام مرغوب کشور در اين استان اشاره و بيان کرد: اين بادام با عنوان بادام مامايي در دنيا معروف است و سالانه 24 هزار تن توليد بادام در استان وجود دارد.

استاندار گفت: توليد 20 درصد ماهي‌هاي سردابي کشور، ده‌ها تن ميوه صادراتي از قبيل هلو و انگور، توليدات گوشت و لبنيات از جمله ديگر نقاط قوت استان در بخش توليدات کشاورزي و دامداري است، ضمن اينکه به دليل برخورداري از بيشترين تابش خورشيد در کشور استفاده از انرژي خورشيدي حائز اهميت است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: چندين پروژه عمراني از طريق مشارکتي و سرمايه‌گذاري در استان در حال اجرا است که از جمله مي‌توان به راه‌آهن، راه، پساب آب‌هاي سطحي و تصفيه‌خانه فاضلاب اشاره کرد.

وي در پايان گفت: بالاتر از همه اين ظرفيت‌ها، وجود مردماني پاکدست، قابل اعتماد و زحمتکش در استان است که آماده هر گونه فعاليت اقتصادي در استان هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07