پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار:نظارت بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در چهارمحال و بختياري تشديد شود

کد خبر: 154201 تاریخ انتشار: 1399/05/13
نمایش: 2309
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به شيوع ويروس کرونا گفت: نظارت بر رعايت صحيح پروتکل‌هاي بهداشتي در اصناف، ادارات،بانکها، نهادها و مراسمات جشن و ترحيم در استان تشديد شود.
اقبال عباسي روز دوشنبه در ستاد استاني پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا افزود: بي‌شک هر زمان که نظارت بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ضعيف شود، تبعات و پيامدهاي آن را چند هفته بعد در افزايش تعداد بيماران بستري و سرپايي خواهيم ديد.

وي ادامه داد: وظيفه مسئولان، حفظ سلامت مردم است که يکي از راه‌هاي ايفاي صحيح اين مسئوليت نظارت دقيق و صحيح بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي است.

عباسي با بيان اينکه هر مديري موظف به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مجموعه خود است، تصريح کرد: چنانچه در بازرسي‌ها مشخص شود که مديري در اين خصوص کوتاهي کرده است به تخلفات اداري معرفي مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري، نظارت بر مراسمات عروسي و ختم را بسيار مهم دانست و گفت: نظارت بر اين مراسم‌ها متولي ندارد اما بايد در اين خصوص تدبيري انديشيد تا افرادي که اقدام به برگزاري عروسي کرده و سلامت خود و اطرافيانشان را به خطر مي‌اندازند، پاسخگو باشند.

عباسي با اشاره به  سخنان مقام معظم رهبري در خصوص برگزاري آيين‌هاي ماه محرم امسال، تصريح کرد: مقام معظم رهبري حجت را بر همگان تمام کردند و با توجه به سخنان ايشان ، هر تصميمي در ستاد ملي کرونا در اين رابطه گرفته شود، اين استان نيز تصميمات را اجرا خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: آموزشگاه‌هاي علمي تحت نظر آموزش و پرورش مي‌توانند فعاليت خود را با ۵۰ درصد ظرفيت و رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي آغاز کنند، همچنين رستوران‌ها مي‌توانند با ۵۰ درصد ظرفيت به مردم خدمات ارائه دهند، اما آرايشگاه‌هاي زنانه هم‌چنان تعطيل است

عباسي در پايان با تاکيد بر تقويت اجراي طرح مواسات مومنانه، يادآور شد: اقشار آسيب‌پذير بايد در اين طرح مورد حمايت قرار بگيرند

🔸طبق گزارش تيم‌هاي بازرسي و نظارت ستاد استاني کرونا، سه دستگاه جهاد کشاورزي، تامين اجتماعي و آموزش و پرورش بهترين عملکرد را در خصوص رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به خود اختصاص دادند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06