پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

عبور از تنگناهاي موجود با اقتصاد دانش‌بنيان محقق مي‌شود

کد خبر: 154276 تاریخ انتشار: 1399/05/26
نمایش: 1781
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: عبور از مشکلات و تنگناهاي اقتصادي با تکيه بر اقتصاد دانش‌بنيان محقق مي‌شود از همين‌رو رسالت دانشگاه‌ها بسيار مهم و قابل توجه است.
استاندار چهارمحال و بختياري  ۲۶ مردادماه در هفدهمين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان با اشاره به کاهش آمار دانشجويان در سراسر کشور، اظهار کرد: اين مسئله فرصت مناسبي است تا بجاي توسعه ساختماني و توسعه فيزيکي دانشگاه‌ها به سمت کيفي کردن مراکز آموزشي برويم.

اقبال عباسي با بيان اين که دانشگاه آزاد اسلامي بايد به سمت مهارت محوري برود، گفت: دانشگاه به سمت تغيير نوع آموزش مبتني بر کارآفريني برود و دانشجويان با مهارت تربيت کند.

وي تاکيد کرد: بايد بتوان در بحث آموزش سرمايه‌هاي فکري و اجتماعي جامعه که همان دانشجويان هستند را به درستي مديريت کرد تا جهت توسعه با سرعت و کيفيت بهتر از گذشته حرکت کند.

عباسي خاطرنشان کرد: شرايط امروز کشور بايد در مباحث آموزشي مدنظر قرار بگيرد و امروز  اقتصاد بايد به سمت اقتصاد دانش‌بنيان حرکت کند و ايده ها به ثروت تبديل شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به نام جهش توليد، گفت: اين شعار با رونق علمي و پژوهشي در دانشگاه‌ها محقق مي شود و در واقع راه نجات کشور از مشکلات اقتصادي توسعه دانشگاه است، دانشگاه آزاد اسلامي مايه افتخار و برکت و يک گنجينه علمي و فرهنگي براي نظام و انقلاب بوده است و بايد نگاه ويژه و توسعه اي به اين مجموعه داشت.

وي در پايان با بيان اينکه برخي از مديران در کشور به دنبال تخريب و موج‌سواري هستند، تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم اين نوع مديريت در بدنه مراکز آموزشي رسوخ کند زيرا اين مسئله دانشگاه را از پرداختن به اهداف اصلي دور مي‌کند.

گفتني است، در اين جلسه، گزارشي از فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري در حوزه دانش بنيان و پژوهشي و برنامه‌هاي پيش رو در بخش‌هاي مختلف ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07