پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار:۳۷۲۶ طرح دولتي چهارمحال و بختياري طي ۷ سال گذشته افتتاح شده است

کد خبر: 154317 تاریخ انتشار: 1399/06/01
نمایش: 1877
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري ضمن گراميداشت هفته دولت با اشاره به خدمات دولت تدبير و اميد در اين استان گفت: در هفت سال گذشته سه هزار و ۷۲۶ طرح دولتي در استان افتتاح و بهره‌برداري شده است.
استاندار چهارمحال و بختياري شامگاه شنبه در برنامه زنده تلويزيوني چشم‌انداز در شبکه جهانبين گفت: در هفته دولت جاري حدود ۳۴۸ طرح در چهارمحال و بختياري افتتاح و کلنگ‌زني مي‌شود که براي اجراي و تکميل اين طرح‌ها اعتباري بالغ بر ۵۶۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شد، اين طرح‌ها اشتغال ۹۰۰ نفر را به همراه دارد.

🔸اقبال عباسي  عنوان کرد: در طول ۷ سال گذشته ۳۷۲۶ طرح در اين استان با اعتباري بالغ بر ۸ هزار و ۵۶۰ ميليارد تومان افتتاح و به بهره‌برداري رسيده است.

وي خاطرنشان کرد: در حوزه محروميت‌زدايي علاوه بر اقدامات کميته‌امداد امام خميني (ع) در حوزه اعطاي اشتغال، اقداماتي توسط گروه‌هاي جهادي، خيرين و ساير نهادهاي متولي انجام شده است. 

عباسي با تاکيد بر اينکه اقدامات دولت در حوزه‌هاي مختلف بايد به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: ارتباط مديران با اهالي رسانه کمرنگ است، مديران بايد اهالي رسانه ارتباط موثري داشته باشند، بي‌اطلاعي مردم از خدمات دولت موجب بدبيني مي‌شود، مديران براي اين کار هزينه کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در تمامي دولت‌ها ضعف و کاستي‌هايي وجود دارد، تاکيد کرد: مسؤولان موظف هستند در نظام جمهوري اسلامي با مردم با خوشرويي برخورد کنند، برخورد خوش در اذهان مردم ماندگار است، همچنين در هفته دولت فرمانداران از تريبون‌هاي مختلف اين خدمات را به اطلاع مردم برسانند.

وي با بيان اينکه ۲ پروژه مهم در حوزه زيرساخت در چهارمحال و بختياري کليد خورده است، يادآور شد: اجراي پروژه محور شهرکرد_ بروجن_ لردگان به خوزستان در حال اتمام است و پروژه شهرکرد_ شلمزار_ ناغان به خوزستان توسط بانک رفاه کارگران و همکاري چند سرمايه‌گذار به زودي در استان کليد مي‌خورد، اتمام اين پروژه‌ها مزاياي بسياري براي مردم اين استان به همراه دارد.


عباسي ادامه داد: احداث ۲۴۴۰ واحد مسکوني محرومان در چهارمحال و بختياري در حال اتمام است و احداث يکهزار واحد مسکوني ديگر به سرعت در استان آغاز مي‌شود در صورت اتمام عمليات اجرايي اين واحدها مجددا سهميه‌اي به استان در اين حوزه اختصاص پيدا مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به اجراي پروژه انتقال آب بن به بروجن، خاطرنشان کرد: اين پروژه حدود ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، طبق پيگيري‌هاي صورت گرفته مقرر شد مراحل  انعقاد قرارداد با يک پيمانکار توانمند براي اجراي اين پروژه به سرعت انجام شود و استاندار استان مجاور نيز مقدمات اجراي مابقي اين پروژه در استان مجاور را فراهم کند.

وي در  خصوص آمار بالاي بيکاري در بين قشر تحصيلکرده در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: بايد آموزش‌هاي کوتاه مدت سازمان فني و حرفه‌اي و آموزش‌هاي بلندمدت مراکز علمي بر اساس نيازسنجي واحدهاي توليدي و بازار کار صورت بگيرد تا بتوان زمينه ايجاد اشتغال در اين قشر را فراهم کرد.

عباسي در پايان با بيان اينکه در تعطيلات پيش‌رو،ورود مسافران به چهارمحال و بختياري يکي از دغدغه‌هاي ما است، بيان کرد: امکانات بهداشتي و درماني ما محدود است، در صورت بي‌توجهي به رعايت فاصله اجتماعي، شکل‌گيري تجمع و عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ممکن است وضعيت شيوع کرونا در استان بحراني شود، بنابراين فرمانداران بايد باتوجه به وضعيت شهرستان محدوديت‌ها را تشديد کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06