پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار:مردم چهارمحال و بختياري در تخصيص آب احساس بي عدالتي مي کنند

کد خبر: 154450 تاریخ انتشار: 1399/06/20
نمایش: 3692
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري، چالش آب را از مهمترين چالش هاي اين استان عنوان کرد و گفت: کم و کيف تخصيص آب سبب شده تا مردم اين استان احساس تبعيض و بي عدالتي در توريع آب داشته باشند.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري اين استان که با حضور رييس قوه قضاييه برگزار شد، افزود: کمبود آب در اين استان ريشه بسياري از مشکلات و چالش هاي ديگر اين استان از جمله معضل بيکاري است، به طوري که بسياري از فعاليت هاي اقتصادي اين استان نظير کشاورزي تحت تأثير آن قرار گرفته است.

وي ادامه داد: چالش آب روند توسعه يافتگي اين استان را با مانع مواجه کرده و در سالي که با عنوان جهش توليد از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده، شايسته است تا با عدالت در تخصيص منابع آبي، چهارمحال و بختياري را از اين فرصت محروم نکرد.

عباسي با بيان اينکه زنجيره توليد محصولات کشاورزي مي‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، افزود: ۲۰ درصد بادام کشور در چهارمحال و بختياري توليد و صادر مي‌شود.

عباسي در ادامه با اشاره به نرخ ۴۱ درصدي مشارکت اقتصادي در اين استان تصريح کرد: اين استان با دارا بودن بيشترين جمعيت فعال و آماده به کار در کشور، با نرخ بالاي بيکاري نيز مواجه است که با وجود تنگناها و محدوديت هاي مالي و اعتباري، ايجاد فرصت شغلي براي اين جمعيت دشوار است و مي طلبد توجه دوچنداني به اين استان شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از نحوه بودجه بندي در کشور ، اظهار داشت: بودجه بندي کنوني به اين صورت است که تنها ۳۰ درصد بودجه در اختيار استانها قرار مي گيرد و ۷۰ درصد آن به طرحهاي ملي اختصاص مي يابد و اين موضوع استانهاي کمتربرخوردار نظير چهارمحال و بختياري را با کمبود اعتبارات و منابع مالي مواجه کرده است.

عباسي، تعدد قوانين و تفاسير ناشي از اين قوانين را از ديگر چالش هاي فراروي پيشبرد بهتر امور دانست و گفت: اين چالش هم در قوانين قوه مجريه و هم در قوانين قوه قضاييه وجود دارد که بايد در خصوص کاهش قوانين و افزايش شفافيت آن  اقدامات موثري انجام داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07