پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:

وضعيت جاده‌هاي استان در مقايسه با جاده‌هاي سراسر کشور مطلوب ارزيابي مي‌شود

کد خبر: 154486 تاریخ انتشار: 1399/06/30
نمایش: 2799
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:با توجه به اينکه عامل اصلي تصادفات نا‌ايمن بودن جاده‌هاي مواصلاتي در استان عنوان مي‌شود، اما طبق گزارشات وضعيت جاده‌هاي استان در مقايسه با جاده‌هاي سراسر کشور مطلوب ارزيابي مي‌شود
استاندار چهارمحال و بختياري روز يکشنبه در جلسه مشترک کميسيون ايمني راه‌ها و شوراي ترافيک استان گفت : با توجه به اينکه عامل اصلي تصادفات نا‌ايمن بودن جاده‌هاي مواصلاتي در استان عنوان مي‌شود، اما طبق گزارشات ارائه شده وضعيت جاده‌هاي استان در مقايسه با جاده‌هاي سراسر کشور مطلوب ارزيابي مي‌شود.

🔸اقبال عباسي با تاکيد بر اينکه ناايمن بودن جاده‌ها تنها  عامل وقوع تصادفات جاده‌اي در چهارمحال و بختياري نيست، يادآور شد: عوامل موثر ديگر در حوادث رانندگي از جمله بي‌احتياطي رانندگان، عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، نبود علائم هشداري، سرعت غيرمجاز، آموزش ناکافي رانندگان و فرسوده بودن خودرو شناسايي و مشخص شود و سپس در گزارشي تحليلي بيان شود کداميک از عوامل سهم بيش‌تري در وقوع تصادفات رانندگي دارد.

وي با اشاره به اينکه فرهنگ‌سازي در کاهش تصادفات جاده‌اي موثر است، بيان کرد: متاسفانه در برخي موارد رانندگان فرهنگ صحيح رانندگي را رعايت نمي‌کنند، فرهنگ‌سازي مي‌تواند نقش مهمي در کاهش تصادفات داشته باشد، همچنين نياز است اطلاع‌رساني دقيق در خصوص عوامل تاثيرگذار در تصادفات جاده‌اي انجام شود، عده‌اي معتقدند تنها عامل وقوع تصادف در چهارمحال و بختياري جاده‌هاي ناايمن است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به انتقادات مطرح شده در رسانه‌ها و فضاي مجازي در خصوص تصادفات جاده‌اي در استان، تاکيد کرد: فرمانداران يک رصد ميداني بر اين مسئله داشته باشند و به انتقادات و سوالات مطرح شده پاسخ علمي و کارشناسي بدهند.

عباسي افزود: پس از توزيع اعتبارات در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه ديگر امکان تخصيص اعتبار براي اجراي پروژه‌هاي راه‌سازي و رفع نقاط حادثه‌خيز در شهرستان‌ها وجود ندارد،لذا اولويت‌ها بايد در زمان توزيع بودجه در هر شهرستان توسط فرمانداران مشخص شود.

وي افزود: آمار تصادفات هر شهرستان مي‌تواند يکي از عوامل ارزيابي فرمانداران و شهرداران باشد، نياز است يک گزارش به روز از وضعيت نقاط حادثه‌خيز و اولويت‌هاي اين حوزه در چهارمحال و بختياري تهيه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07