پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

برخي مديران نسبت به اجراي مصوبات جلسات مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي دغدغه ندارند

کد خبر: 154716 تاریخ انتشار: 1399/08/20
نمایش: 1821
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برخي از مديران استاني دغدغه لازم را براي پيگيري مصوبات جلسات و کارگروه‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي در استان ندارند و شاهد کم‌لطفي اين مديران نسبت به جلسات و کارگروه‌هاي مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي هستيم.
جعفر مرداني ۲۰ آبان‌ماه در شوراي توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بحث مبارزه با موادمخدر و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي همواره دغدغه متوليان مرتبط با اين امر و مورد تاکيد مقام معظم رهبري نيز بوده است، اظهار کرد: متاسفانه شاهد کم‌لطفي برخي از مديران استاني نسبت به جلسات و کارگروه‌هاي مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي در استان هستيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: کرونا مباحث مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه را افزايش داده است، بنابراين بايد به سرعت براي جلوگيري از افزايش اين آسيب‌ها برنامه‌هاي هدفمند ارائه شود.

وي با اشاره به آسيب‌هاي فضاي مجازي بر روي دانش‌آموزان چهارمحال و بختياري در ايام کرونا، يادآور شد: اين بيماري مشکلات روحي و رواني را براي خانواده‌ها ايجاد کرده است، براي کاهش آسيب‌هاي ناشي از کرونا بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌ها و ارگان‌ها از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد در اين حوزه استفاده کنند.

مرداني با اشاره به اينکه سازمان‌هاي مردم نهاد در بطن جامعه حضور دارند، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي اين سازمان‌ها را رقيب خود ندانند و از ظرفيت اين سازمان‌ها در راستاي کاهش آسيب‌هاي ناشي از کرونا و پيشگري از از اين بيماري استفاده کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه تاکيد کرد: بحث مبارزه و پيشگيري از موادمخدر تنها وظيفه يک سازمان و يک ارگان نيست، دستگاه‌ها نبايد خارج از گود باشند، بلکه در امر مبارزه و پيشگيري نيازمند همکاري تمام دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي مصوبات و فرهنگ‌سازي هستيم.

وي با بيان اينکه طبق آمارها شاهد افزايش آمار معتادان در کشور هستيم، عنوان کرد: بيماري کرونا آسيب‌هاي اجتماعي را تشديد کرده است، در جلسه آينده ستاد مبارزه با موادمخدر آمار دقيقي از ميزان افزايش يا کاهش معتادان در چهارمحال و بختياري ارائه شود.

مرداني تاکيد کرد: تمامي ادارات و ارگان‌ها بايد نسبت به اصل پيشگيري و درمان اعتياد در بين کارمندان آسيب‌ديده از اين مسئله توجه ويژه‌اي  داشته باشند، همچنين از ظرفيت فضاي مجازي براي انتشار مطالب آموزشي مرتبط با موادمخدر استفاده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07