پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ارائه طرح‌هاي توسعه‌اي براي استفاده از ‌ظرفيت‌هاي بقاع متبرکه در استان

کد خبر: 154729 تاریخ انتشار: 1399/08/22
نمایش: 1782
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بقاع متبرکه مي‌توانند کانون انجام فعاليت در حوزه‌هاي مختلف باشند، گفت: مي‌توان براي استفاده از ‌ظرفيت‌هاي بقاع متبرکه در استان طرح‌هاي توسعه‌اي باتوجه به نيازهاي روز جامعه تهيه کرد.
اقبال عباسي ظهر امروز در جلسه هيات‌امناي امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون شهرکرد با اشاره به اينکه انديشه ائمه و اهل‌بيت(ع‌) در همه موضوعات جامع و کامل بوده است، اظهار داشت: در دستورات اهل‌بيت(ع) آينده‌نگري وجود دارد و در شرايط حاضر اين دستورات بايد چراغ راه همه در انجام امور مديريتي باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به جايگاه بقاع متبرکه در تقويت فرهنگ ديني و اسلامي در جامعه، عنوان کرد: تقويت بقاع متبرکه براي مسؤولان يک وظيفه ديني و شرعي است و موجب تقويت نظام و فرهنگ مي‌شود.

وي با بيان اينکه بقاع متبرکه مي‌توانند کانون فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي،  اقتصادي و اجتماعي باشند، توضيح داد: مي‌توان براي استفاده از ‌ظرفيت‌هاي بقاع متبرکه در چهارمحال و بختياري طرح‌هاي توسعه‌اي باتوجه به نيازهاي روز تهيه کرد.

عباسي ادامه داد: از مزيت‌هاي تهيه طرح توسعه‌اي براي امامزاده‌گان حليمه و حکميه خاتون شهرکرد، روشن شدن مسير و هدف انجام کارها است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: برنامه‌ توسعه امامزادگان حليمه و حکميه خاتون شهرکرد به صورت بلندمدت و براساس اولويت‌هاي فرهنگي، اقتصادي، گردشگري مذهبي و ... تهيه شود، همچنين طرح به‌صورت مرحله به مرحله انجام شود.

وي با اشاره به اينکه در اجراي طرح توسعه‌اي امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون شهرکرد مي‌توان از ظرفيت بخش خصوصي، موسسات عمومي دولتي و خيرين نيز بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ مبلغي براي انجام مطالعات اين طرح اختصاص پيدا کند، تا قبل از اجراي اين طرح برنامه‌ريزي کوتاه‌مدت براي استفاده از ظرفيت بقاع متبرکه در تمامي حوزه‌ها صورت بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07