پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اعتبارات استاني چهارمحال و بختياري براساس اسناد توسعه‌اي توزيع شود

کد خبر: 154731 تاریخ انتشار: 1399/08/23
نمایش: 1953
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توزيع اعتبارات استاني براساس اسناد توسعه‌اي انجام شود و هنگام تقسيم و توزيع اعتبارات استاني به سند توسعه راهبردي، مزيت نسبي شهرستان‌هاي ۱۰ گانه و طرح‌هاي مهم و زودبازده و پروژه‌هاي داراي اشتغال بالا توجه شود.
اقبال عباسي شامگاه جمعه در هفتمين نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: با توجه قرار گرفتن شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا به‌عنوان يکي از ۳۱ شهرستان هدف توسعه کشور و اردل به‌عنوان شهرستان مورد نظر ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره) و بنياد علوي، براي دستيابي به شاخص‌هاي توسعه‌اي بايد هنگام اختصاص بودجه بيشتر مورد توجه باشند.

وي تصريح کرد: شوراي برنامه‌ريزي و توسعه اختيار جابه‌جايي ۱۰ درصد بودجه از فصلي به فصل ديگر را دارد.

وي يادآور شد: تمامي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي بهره‌مند از بودجه استاني موظفند براي تخصيص کامل و حتي افزايش اعتبارات پيگيري لازم در سطح ملي را با کمک مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري و مسوولان ارشد استان انجام دهند.

رييس شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان به‌محض تنظيم موافقت‌نامه‌هاي خود نسبت به انتخاب و بکارگيري پيمانکاران اقدام کنند.

وي گفت:بودجه استان از رديف‌هاي مختلف اعتباري در سال‌جاري به‌موقع جذب شده است و با توجه به فرصت باقي‌مانده تا پايان سال مالي، روند جذب اعتبارات هنوز ادامه دارد.

عباسي تاکيد کرد:اين استان در اختصاص و جذب بودجه از منابع و رديف‌هاي مختلف اعتباري نه تنها از استان‌هاي هم‌تراز و همجواران هم‌تراز عقب نيست، بلکه از وضعيت مطلوب‌تري برخوردار است.

وي افزود: وضعيت شهرستان‌هاي استان در زمينه اختصاص اعتبارات از منابع مختلف بودجه‌اي بررسي و در صورت رعايت نشدن سهم آن‌ها، بايد جبران شود.

اعضاي شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري اعتبار پيش بيني شده اين استان از محل اعتبارات استاني و ۲۷ صدم درصد ماليات بر ارزش افزوده در لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مبلغ ۲۱۸۹ ميليارد ريال با افزايش ۳۴ درصدي نسبت به سال گذشته تصويب کردند.

همچنين اعضاي شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري کليات اجرايي ۱۳ طرح کارگروه زيربنايي در زمينه‌هاي الحاق زمين به محدوده شهري براي طرح اقدام ملي مسکن، ساخت نيروگاه خورشيدي، پرورش گوسفند داشتي، توليد قطعات بتني، حفر چاه ويژه احداث گاوداري و پرواربندي گوسفند در استان را تصويب کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07