پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

مرغ به اندازه کافي در چهارمحال و بختياري وجود دارد

کد خبر: 154796 تاریخ انتشار: 1399/09/04 13:56:23
نمایش: 2326
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با هماهنگي صورت گرفته با اتحاديه مرغداران استان از صبح فردا مرغ گرم در بازار استان توزيع مي‌شود و مردم نگراني بابت تامين مرغ نداشته باشند.
الله‌کرم نصيري ۴ آذرماه در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري به‌منظور کنترل قيمت مرغ در بازار استان اظهار کرد: مشکل کمبود مرغ که در روزهاي اخير در استان شکل گرفت، مشکلي در گستره ملي بود.

وي ادامه داد: مشکل کمبود مرغ در استان وجود ندارد و کمبودي که در بازار طي روزهاي اخير مشاهده شده است ناشي از مهار افزايش قيمت مرغ بود چرا که مرغداراي‌ها تلاش داشتند تا توليدات خود را به قيمت کشوري توزيع کنند که در برابر آنها مقاومت شد.

نصيري با اشاره به افزايش ۱۷ درصدي جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان، تصريح کرد: هم‌اينک ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار جوجه‌ريزي در مرغداراي‌هاي استان انجام شده است و در آبان نيز يک ميليون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ريزي انجام شده که اين موضوع حاکي از تامين مرغ موردنياز در استان است.

وي از توزيع ۴۰ تن مرغ منجمد يارانه‌اي با قيمت مصوب براي تنظيم بازار مرغ و جبران کمبود در اين حوزه خبر داد و يادآور شد: مرغ‌هاي منجمد با محوريت فرمانداري‌ها از امروز وارد بازار و توزيع مي‌شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه مرغداراني که مرغ با وزن مناسب جهت عرضه را براي کشتار توزيع نکنند به تعزيرات حکومتي جهت برخورد قانوني معرفي مي‌شوند، تاکيد کرد: همچنين علاوه بر برخود قانوني اين مرغداران در نوبت بعدي مجوز جوجه ريزي و واکسيناسيون نخواهند داشت.

نصيري با اشاره به اينکه عرضه و تقاضا و به دنبال آن قيمت مرغ در روزهاي آينده به تعادل خواهد رسيد، تاکيد کرد: نياز است بسيج با حضور در کشتارگاه‌ها و نظارت بر نحوه توزيع مرغ در کنار دستگاه‌هاي نظارتي قرار بگيرد.

لازم به ذکر است، پس از پايان جلسه بلافاصله، کارگروهي متشکل از کارشناسان سازمان جهادکشاورزي، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزيرات حکومتي و دفتر امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري تشکيل شد، در اين کارگروه بر اساس سياست‌هاي هاي تنظيم بازار قيمت واقعي مرغ مشخص و جهت نظارت بيش‌تر به دستگاه‌هاي نظارتي اعلام شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07