پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

بخشي از درآمد منابع آب چهارمحال و بختياري در خدمت توسعه اين استان باشد

کد خبر: 155112 تاریخ انتشار: 1399/10/18
نمایش: 1884
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اين استان بخش قابل توجهي از آب کشور را توليد مي‌کند، گفت: پيشنهاد مي‌شود بخشي از درآمد اين منابع در خدمت توسعه اين منطقه باشد و به محروميت‌زدايي استان اختصاص داده شود.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در جلسه نهايي پيگيري و نظارت ميداني رييس مجلس شوراي اسلامي از استان چهارمحال و بختياري افزود: مردم اين استان گرفتاري‌ها و مشکلاتي که بر اثر بارش برف و باران بوجود مي‌آيد را به جان مي‌خرند، اما سود و منفعتي از اين نعمت‌الهي نمي‌برند که تقاضا مي‌شود مجلس شوراي اسلامي سهميه‌اي از درآمد آب را به اين استان تخصيص دهد.

وي افزود: اين استان در حوزه‌هاي ديگر از جمله معادن نيز براي کشور درآمدزايي دارد که سهم استان نيز در اين موارد ديده شود.

وي اصلاح ساختار بودجه کشور را از ديگر پيشنهادات خود به رييس مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد و گفت: شاخص مشخصي براي توزيع بودجه کشور وجود ندارد و هر استاني قدرت چانه‌زني بيشتري داشته باشد از بودجه سهم بيشتري مي‌برد، در حالي که اين روند به ضرر استان‌هاي کوچک و محروم است.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين اختيارات بيشتر استانداران در تخصيص بودجه را خواستار شد و افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد بودجه در اختيار استانداران قرار داده مي‌شود که اين سهم ناکافي است.

عباسي در ادامه به مشکلات و چالش‌هاي اين استان اشاره کرد و گفت: تخصيص ناکافي از منابع آب، نرخ بالاي بيکاري و نرخ بالاي مشارکت اقتصادي از مهمترين چالش‌هاي اين استان است که رفع آن نيازمند توجه ويژه‌اي است.

وي خاطر نشان کرد: قوانين تبعيض‌آميز به ويژه در حوزه سرمايه‌گذاري و شهرک‌هاي صنعتي از ديگر مواردي است که به ضرر استان‌هاي محروم است و مي‌طلبد امتيازاتي براي جذب سرمايه‌گذار در مناطق کمتر توسعه‌يافته در نظر گرفته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07