پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

راه‌آهن از مهمترين طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي استان به شمار مي‌رود

کد خبر: 155181 تاریخ انتشار: 1399/11/02
نمایش: 1801
اخبار
​️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري به اهتمام جدي دولت بر تکميل هر چه سريع‌تر طرح راه‌آهن مبارکه - سفيددشت - شهرکرد اشاره کرد و گفت: راه‌آهن از مهمترين طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي استان به شمار مي‌رود و با توجه به ضرورت اجراي اين طرح در توسعه حمل و نقل ريلي و مطالبات چندين ساله مردم تلاش ويژه‌اي براي اجراي آن به کار گرفته شده است.
الله‌کرم نصيري روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقادمتي چهارمحال و بختياري افزود: تاکنون۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح تامين شده است و ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار باقي‌مانده نيز به جد در حال پيگيري است.

وي با اشاره به تغيير محل ايستگاه راه‌آهن از ميدان قمر بني‌هاشم (ع) به اراضي مجاورت کمربندي شرق و شمال شهرکرد در منطقه رحميته، تصريح کرد: بر اساس مطالعات کارشناسي اين محل بهترين گزينه براي جانمايي ايستگاه است و تنها ۱۵ هکتار معارض در اين منطقه وجود دارد و اين جابه‌جايي از کيفيت کار نمي‌کاهد و هزينه‌بر نيست.

نصيري علت جابه‌جايي ايستگاه راه‌آهن شهرکرد را معارضات و مشکلات اجتماعي در محدوده ميدان قمر بني‌هاشم (ع) دانست و گفت: پيمانکار طرح مشخص شده و با قيد فوريت زمين مورد نياز در اختيار شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور قرار داده مي‌شود.

گفتني است، عمليات اجرايي طرح راه‌آهن مبارکه - سفيددشت - شهرکرد با ۹۲ کيلومتر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و با تکميل آن چهارمحال و بختياري به شبکه ريلي کشور متصل مي‌شود.

در مسير اين پروژه ۱۵ دستگاه تونل به‌طول پنج هزار و ۲۸۴ متر و پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح به‌طول ۲ هزار و ۴۸۵ متر اجرا خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06