پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کارخانه آرد لردگان افتتاح شد

کد خبر: 155431 تاریخ انتشار: 1399/11/28
نمایش: 1545
اخبار
کارخانه آرد شهرستان لردگان به همراه ۱۲ طرح تعاوني ديگر روز سه‌شنبه در ارتباط ويدئو کنفرانسي با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همزمان با آيين افتتاح ۲۸۶ طرح تعاوني کشور افتتاح شد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين آيين اظهار داشت: با توجه به گزارش استاندار چهارمحال و بختياري مبني بر فعاليت‌هاي تعاوني در استان، شايسته است تا چهارمحال و بختياري را با عنوان استان سرآمد در بخش تعاون معرفي کنيم.

محمد شريعتمداري افزود: ۸۰ درصد ضريب نفوذ تعاوني در اين استان قابل توجه و تقدير است و بي‌شک مي‌تواند تاثيرات مثبتي بر روند توسعه اقتصادي اين استان داشته باشد.

وي ادامه داد: همچنين يک سوم اشتغال ايجاد شده در بخش تعاون اين استان در دولت تدبير و اميد بوده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به حمايت‌هاي ويژه اين وزارتخانه از استان‌هاي کمتر برخوردار کشور، تصريح کرد: تلاش شده تا در ماه‌هاي پاياني دولت در استان‌هاي کم‌برخوردار نمايندگي ويژه‌اي را به يکي از معاونان واگذار کنيم تا روند اجراي طرح‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي جديد را شتاب بخشد.

شريعتمداري افزود: در همين راستا منابع مالي جديدي تزريق و تلاش مي‌شود تا طرح‌هاي سرمايه‌گذاري قبلي که از اهميت و اولويت بيشتري برخوردار است تا پايان دولت تکميل شود و گام‌هاي جديد براي توسعه اقتصادي و کاهش فقر در اين استان‌ها برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز در آيين افتتاح همزمان طرح‌هاي تعاوني اين استان که در محل وزارتخانه حضور داشت، اظهار کرد: بيش از سه هزار تعاوني فعال در اين استان وجود دارد که از اين تعداد يک هزار و ۸۳ تعاوني در دولت تدبير و اميد تشکيل شده است.

اقبال عباسي ادامه داد: همچنين از جمعيت حدود يک ميليون نفري اين استان، ۷۹۱ هزار نفر عضو تعاوني‌ها هستند که از اين تعداد ۱۲ هزار نفر در طول دولت يازدهم و دوازدهم در تعاوني‌ها عضو شده‌اند.

وي با بيان اينکه تعاوني‌هاي چهارمحال و بختياري براي ۳۵ هزار نفر اشتغالزايي کرده‌اند، تصريح کرد: از اين ميزان اشتغالزايي، بيش از ۱۰ هزار شغل سهم تعاوني‌هاي است که در دولت تدبير و اميد راه‌اندازي شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با قدرداني از تلاش ها و خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين استان، اجراي طرح سرمايه‌گذاري در حوزه فرهنگي براي ارتقاي سطح فعاليت تعاوني‌ها در استان را نيز خواستار شد و گفت: ارتقاي فرهنگ تعاون از موضوعات مهمي است که نيازمند فرهنگسازي است.

عباسي همچنين افتتاح کارخانه آرد لردگان را طرح مهمي براي اين منطقه دانست و گفت: با توجه به مسافت طولاني اين شهرستان با مرکز استان و تامين آرد اين شهرستان از ديگر استان هاي همجوار، اجراي اين طرح مي‌تواند نقش مهمي در تامين به موقع و مورد نياز آرد و نان مصرفي مردم ايفا کند.

گفتني است کارخانه آرد لردگان در زميني به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زيربناي پنج هزار مترمربع با سرمايه‌گذاري ۶۰ ميليارد تومان در شهرستان لردگان احداث شده است.

اين کارخانه زمينه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است و ظرفيت توليد سالانه ۳۰ هزار تن آرد را دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07